kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (13) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) kreatív (3) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (14) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (64) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (2) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek:

within 2018.07.17. 18:29:24

disznóvágáskór ingyen van a kóstoló... meccs után ingyen sör.. és a helyi téeszben is van meló.. kell ennél több? tőlem jöhet én nem háborgok...

Bejegyzés: Ronaldo?! Ide ne jöjjön!

Spindoc · www.spindoc.hu 2018.05.20. 18:28:17

@Cycmen: Köszi, nagyon jó párhuzamok, kösz, elgondolkodtató! Itt azért nem embargó, vagy bojkott szintű ügyek vannak, csak kvázi "megsértették az érzékenységünket", és gyorsan bocsánatot is kérnek miatta a cégek, pedig semmi tudatosság nincs mögötte.

Bejegyzés: A Fal adja a másikat - márkák és a kínai diplomácia

Cycmen 2018.05.20. 16:32:45

@Spindoc: Embargó a Krím félsziget miatt. Izrael bojkottja a palesztinokkal szembeni politikája miatt (az spec. civil mozgalom).
Görög Macedón névvita miatt EU, NATO belépés bojkottja. Dél Afrika vegzálása anno (repülők útvonalát is érintette)
USA vs. Irán. USA az Iránnal üzletelő vállalatokat is fenyegeti.
Kína annyiban egyedi, hogy mára kvázi nagyhatalomként vannak területi vitái pro kontra. Tibet bekebelezése miatt, ugyanakkor tőle elorzott területek miatt. Súlya okán sikerrel fenyeget meg ilyen látszólag piti ügyekben merci szintű cégeket is.
Érdekes témát találtál, szó se róla!

Bejegyzés: A Fal adja a másikat - márkák és a kínai diplomácia

OkoskaTo:rp 2018.05.20. 16:11:40

@Spindoc: Mondjuk hogy a környezetvédelem csak addig fontos, amíg a cég anyaországáról van szó. Teljesen megújulókból ellátott HQ, anyámtyúkja.
Aztán arról mélyen hallgatnak, hogy a kiszervezett gyártás a harmadik világban milyen környezeti károkat és kizsákmányolást okoz.

De hasonló zajlik itt Európában is. Déli Áramlat fúúúj, megtiltjuk. Üzletelés a Gonosszal, Kelet-Európa orosz energiafüggőségének további növelése stb.
Ha ugyanezt a németek csinálják, akkor persze szabad az út.

Bejegyzés: A Fal adja a másikat - márkák és a kínai diplomácia

Spindoc · www.spindoc.hu 2018.05.20. 15:58:23

@Cycmen: Tök jó lenne, ha írnál párat, igen! Nem kizárólagos jelenség, csak jelenség - örülnék más példáknak!

Bejegyzés: A Fal adja a másikat - márkák és a kínai diplomácia

Cycmen 2018.05.20. 15:54:31

Most hány ugyanilyen nem kínai példát mondjak?

Bejegyzés: A Fal adja a másikat - márkák és a kínai diplomácia

saláta boglárka (törölt) 2018.05.06. 21:01:23

Jo business a pc.Pl. a H und M erkolcsos ruhai,meg a Nike nikab.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

Kishableany 2018.05.06. 15:43:19

Hat ezert kell az ilyeneket rajzfilm figurakkal, hupikek torpikekkel, vagy marslakokkal bemutatni, mert akkor nincs hiszti abbol, hogy ki fekete blablabla. Egyebkent nagyon unom mar ezt a tulporgetett hisztit, hogy egyesek mar mindenben azt keresik folyamatosan, hogy mibe lehet belekotni. Nagyon visszatetszo ez mar, reg nem szolgalja a kisebbsegek erdekeit, hanem csak a folyamatos media hajcihorol szol es abbol, hogy folyton lehessen pereskedni es nyereszkedni a cegeken, ha valamit beneznek. Amerika egy undorito hely lett, beteg tarsadalommal, beteg szemlelettel.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

MEDVE1978 2018.05.06. 10:35:24

Csöbörből vödörbe, végletek harca. Például mostani Mall.hu-s hírlevélben anyák napi akció: www.mall.hu/i/41132115/

Anya tehát vasalónak, fazéknak, turmixnak, Tefal sütőnek örül, véletlenül sem mondjuk tévének, hifinek vagy új telefonnak. A feministák nem lesznek túl boldogok :)
Ez az egyik véglet, de a másikon is van rengeteg túlkapás. A PC oldalon egyszerűen túl sok szerepet tulajdonítanak a látszatnak és kommunikációnak. Dolgoztam olyan uniós programokon, amelyeknél külön elvárás volt a diszkriminációmentesség. Ebből jöttek az olyan baromságok, hogy ha mondjuk egy osztállyal készítesz fényképet (mondjuk új számítógépet, illusztrációs eszközt vagy digitális táblát kaptak), akkor az osztálytársak között mindenképpen legyen cigány. Ha képzésről készítesz képet akkor is.

Ez a nagy látszat PC baromkodás az USA-ból jön, ahol ugye a black celebrity-ken demonstrálják, hogy ők bizony mennyire korrektek és egyenlők, a gyakorlat aztán mégis drasztikusan eltér ettől.
Lehet kiakadni azon, hogy a takarító néger, de a valóság sajnos mégis erre hajaz. (Erről pár éve brüsszeli utam jut eszembe, amikor a városban ha takarítót, illetve építőmunkást láttunk az vagy néger volt vagy kelet-európai).

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

¿Qué tapas hay? 2018.05.06. 10:19:00

Amúgy kár lenne ezeket a PC-nek szánt reklámokat megszüntetni, számomra végtelen humorforrás a keserves munkával összeválogatott változatos színű szereplők beállított jeleneteinek elemzése. A tárgyban messze a 2016-os európai IKEA-katalógus a kimeríthetetlen kincsesbánya.

Ímhol a kedvenc képem: www.tothem.hu/MISC/PUBLIC/ikea2016.jpg
Leírás: A leszbikus pár és örökbefogadott leányuk a vasárnapi ebédre vendégül látja a közeli téren lakó két hajléktalant, akik a nagy alkalomra a szeretetszolgálat raktárában található legjobb adományruhákat vették fel. Az egyik vendég keresetlen szavakkal vicces köszöntőt mond a vendéglátók tiszteletére, a szokatlan jelenetet az ukrán cselédlány figyeli az ajtóból.

Amúgy valószínűleg az IKEÁ-nak is feltűnhettek ezek a groteszk képek, mert a 2018-as európai katalógus szereplői kicsit jobban megközelítik arányukban a katalógus célterülete lakosságának bőrszín/rassz szerinti megoszlását.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

Spindoc · www.spindoc.hu 2018.05.06. 09:45:50

@midnightcoder2: nem látszik, nem tudjuk. De ha világos hajszínt választottak volna nekik, akkor fel sem merül. Vegyük ugyanakkor észre, hogy az úszómester is afroamerikai a PC jegyében. :-)

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

midnightcoder2 2018.05.06. 09:41:11

@Spindoc: És ez honnan látszik rajtuk ? Mert én csak azt látom, hogy a napszemüveges egy fehér bőrű, fekete hajú gyerek, a négert kergető pedig picit sötétebb, de még mindig fehér, és fekete hajú. Talán ez utóbbira esetleg rá lehet sütni hogy ázsiai, bár az arca alapján ő sem tűnik annak.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

Jakab.gipsz 2018.05.06. 09:29:34

Ez a politikailag korrekt kommunikáció, mint társadalom-mérnökösdi tevékenység, egy óriási hazugság.

Más szófordulattal élve, ostobaság.

Bejegyzés: A világ legrasszistább reklámja?

Spindoc · www.spindoc.hu 2018.05.06. 09:21:53

@midnightcoder2: @placcs: Anélkül, hogy nagyon belemélyednénk a rasszjegyek tárgyalásába, de mind a fekete kisfiút kergető másik, mind az üdítővel közlekedő "not cool" szereplő ázsiainak van szánva.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

midnightcoder2 2018.05.06. 09:06:29

Az első képen amúgy három néger csinál rosszat, és két fehér, pontosabban ez utóbbiból ez egyik 50% mert a fehér kergeti a feketét.
Ennél szerintem az amcsi börtönökben valószínűleg rosszabb az arány.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

Jakab.gipsz 2018.05.06. 09:04:09

@midnightcoder2:

Így igaz ahogyan mondod, és most azt is képzeld el, ha az igazi nevükön neveznénk ezeket a politikailag korrekt, társadalomérnökösdit játszó fenevadakat.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

midnightcoder2 2018.05.06. 09:03:03

@placcs: Az hagyján, de egyedül ő kopasz, és neki van csak fejhallgatója. Sőt, jobban meggondolva egyedül ő van ruhában.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

placcs 2018.05.06. 08:25:45

A második képpel kapcsolatos kifogás tényleg jogos, felesleges volt elbarnítani, a kék munkaruha épp eléggé kiemeli, hogy ő más minőség.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

placcs 2018.05.06. 08:18:58

Az miből látszik, hogy ki ázsiai az uszodás képen?

Hacsak nem abból, hogy el lehessen mondani, hogy az _összes_ helytelenül viselkedő kisebbségi, tehát a négert kergető és a fagyizó gyerek ázsiai.

Ez elég erőltetett.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?

midnightcoder2 2018.05.06. 07:24:09

Ezt a vörösnáci társadalommérnökösködést kellene elfelejteni szerte a világon, aminek az egyik következménye a túltolt PC. Nagy bajok lesznek még ebből itt is, de az USA-ban is.

Bejegyzés: Éljenek a sztereotípiák?