kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (13) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) kreatív (3) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (14) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (64) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (2) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Ronaldo?! Ide ne jöjjön!

2018.07.17. 11:29 Spindoc

A vébéről hamar távozó C. Ronaldo ismét megtalálta a módját, hogy róla szóljon a show. Kilenc év után eligazolt a Reáltól, hogy Olaszországban, a Juventusban vegyen várhatóan búcsút a komoly professzionális labdarúgástól. (Nem ideértve a várható levezető éveket Kínában, a Közel-Keleten, és Amerikában). 

cr_juve.jpg

Egy ilyen csúcsigazolástól valószínűleg még Felcsúton is elégedetten csettintene a klubigazgató és a teljes baráti kör, de a Juventust nem ilyen fából faragták. Egy hete híre ment, hogy a csillagászati vételár a hagyományosan Juve résztulajdonos Fiat (és Ferrari) autógyárat is terheli, a Fiat egyik gyárában sztrájkolni akarnak a dolgozók.

tovább »

A Fal adja a másikat - márkák és a kínai diplomácia

2018.05.20. 10:46 Spindoc

"Vizsgáld meg a helyzetet valamennyi szemszögből - és nyitottabbá válsz" - nem tűnik önmagában vérlázító gondolatnak. Ezért is gondolhatta a Mercedes, hogy egyfajta hétfői motivációs tanácsként kiposztolja az Instagramra a Dalai Láma végtelen számú bölcsességének egyikét.

mercedes.jpg

Azzal viszont nem számolt a német autógyár, hogy a - helyben egyébként letiltott Instagram - bejegyzés felháborítja a kínaiakat, akik semmilyen szemszögből nem akarják vizsgálni a Dalai Lámát és végképp nem akarnak nyitottabbá válni iránta és Tibet iránt sem. Az autógyár gyorsan átlátta, hogy érzékenységeket sértett, rohamtempóban törölte a bejegyzést, és helyiben hasznáét Weibo közösségi médiában hosszasan bocsánatot kért a kínai néptől, a helyi vásárlóiktól és kínai gyárainak valamennyi dolgozójától. Magyarán a márka becsicskult. 

Éljenek a sztereotípiák?

2018.05.05. 10:40 Spindoc

Noha leginkább negatív előjellel szoktuk használni a közbeszédben, a sztereotípiáknak rendkívül fontos szerepük van a márkák, vagy még inkább a reklámok világában. A reklámok ugyanis csak úgy képesek beleférni a rendelkezésre álló 20-30 másodperces időkeretekbe, vagy a plakátok, bannerhelyek szűkre szabott kereteibe, ha a befogadók fejében meglévő (elő)ítéletekre támaszkodnak.

A jóságos doktor bácsi, a bolondos professzor (borzos Einstein frizurával), a szigorú tanár néni, a lelkiismeretes anyuka, náthától szenvedő apuka – mind-mind olyan személyiség típusok, akiken nincs mit tovább magyarázni. Egydimenziós személyiségek, sablonfigurák. Egy pillanat alatt megértjük a reklámbeli alapszituációt, nyargalhatunk is tovább a márkaüzenetre. Ha minden termék, valamennyi szolgáltatás minden korábbitól eltérő környezetet próbálna felépíteni, a reklámidők filmhosszúságúak, a nyomtatott hirdetések regényhosszúságúak lennének – és nem is nézné, olvasná el őket senki.

red_cross_poster_racism2.jpg

Jézusom! Botrányos karácsonyi hirdetések

2017.12.20. 08:38 Spindoc

Lehet-e a vallással viccelni? A legtöbb stand up-os szerint nagyon is lehet, és nem bánik kesztyűs kézzel a hitélettel a Family Guy, vagy a South Park sem. Jó ízlésű ember ugyanakkor figyel arra, hogy egy másik fél, vagy egy egész társadalmi csoport érzékenységét ne sértse. A kulturált együttélés egyik legfontosabb alapszabálya, hogy tiszteletben tartsuk egymás meggyőződéseit, hitét, a másik számára fontos értékeket, még akkor is, ha számunkra azok semmit nem jelentenek. 

A kulcs valószínűleg valóban a "jó ízlésben" rejlik, nagyon vékony jégen jár ugyanis az, aki szellemeskedni próbál a vallásossággal. A legjobb stand up humoristáktól, vagy a Family Guytól azért fogadjuk el a hit froclizását, mert tudjuk, hogy nem gyűlöletből és nem kettős mércével teszik poénná a sztereotípiákat, és más alkalommal ugyanolyan élesen, de ellenállhatatlanul viccesen veszik célba egy másik társadalmi csoport értékeit.

A márkák ugyanakkor néha bajba kerülnek, ha erre a vékony mezsgyére tévednek. A termékektől nem várjuk el, hogy kiérlelt álláspontjuk legyen társadalmi kérdésekről, nem kell állást foglalniuk, ugyanakkor a humorukra sem vagyunk napi szinten berendezkedve. Néhány alkalommal a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve. Legfrissebben a brit Greggs pékhálózat okozott megrökönyödést azzal a hirdetéssel, amely egy virslis kiflit helyezett el egy betlehemi jelenetbe, a kis Jézus helyére a cég adventi kalendárjában.

greggs.jpg

A Greggs menedzsmentje természetesen a botrány hatására bocsánatot kért az érzéketlen viccért. Hasonlóan blaszflém, mégis csak kisebb visszatetszést keltett a Mulberry 2015-ös karácsonyi jelenete, amelyben egy gyönyörű női táskát jönnek megünnepelni a három királyok. A reklám kétségkívül szellemes, ötletes, de hogy sértő-e a keresztény vallású emberek számára, már egyéni ízlés kérdése.

 

2012-ben a Red Bull egyenesen bojkottfelhívást váltott ki, amikor a vízen járás csodáját varázstalanította - nem, nem azzal, hogy a Red Bull szárnyakat ad, hanem azzal a régi viccel, hogy Jézus ismeri a levert cölöpök helyét. A reklámfilm ellen a muszlim közösség és a katolikus közösség is tiltakozott Dél-Afrikában, ahol aztán a cég vissza is vonta a hirdetést. De itt most megtekinthető:

Ha azt gondolnánk - nem gondoljuk - hogy csak a márkák tolják túl néha a biciklit, jó, ha megemlékezünk arról, hogy a svéd katolikus egyház is kapott már feddést, amiatt, mert nem ábrázolták kellő tisztelettel Jézust. Pedig nekik igazán illene tudni, hogy mi fér bele és mi nem. Mindenesetre a svéd egyház a Taco-péntekre készülve tette ki a gifként animált Jézust, aki éppen a nagy tacózásra készül, ujjait rebegetve.

jesus.jpg

A rebegtetést sajnos nem sikerült beszúrni, de itt megtekinthető élőben.

Mikor a túlbuzgó hívek számon kérték az egyház twitter oldalát ezért a sértésért, az egyház azt válaszolta, hogy egy olyan istenben hisznek, akinek van humora.

Ezekkel a gondolatokkal kívánunk Boldog Karácsonyt a spindoc blog nevében!

---

Ha érdekelnek a kríziskommunikáció hírei, iratkozz fel a Spindoc Kríziskommunikációs Hírlevélre itt  

 

 

 

Viszik a hekkert

2017.07.21. 18:19 Spindoc

Nem tudom mással előfordult-e, velem párszor megesett, ezért tapasztalatból tudom mondani: nagyon hálás tudok lenni, ha egy szomszéd figyelmeztet, hogy a kulcsaimat bent felejtettem a postaláda / lépcsőházi ajtó zárjában. Emiatt még senkit sem rúgtam bokán, pláne nem vitettem el éjjel a készenléti rendőrséggel, mint betörőt.  

bkk_automata.jpg

Minden kezdet nehéz, és a nagy, átfogó informatikai rendszerek bevezetése különösen kritikus manővernek számítanak. Ezért is zajlik általában több hetes / hónapos tesztmenedzsment, kockázatelemzés, még mielőtt élessé tennék a nagyközönség előtt a rendszer használatát. A BKK, úgy tűnik, 19-re lapot húzott, bízott abban, hogy hátha minden sikerülni fog, jóllehet, az ilyen rendszerek esetében semmi ok sincs arra bazírozni, hogy minden jól fog működni. Az online jegyvásárlás bevezetése pillanata óta akadozik, a BKK pedig történelmi szokásához hasonlóan hárít és támad. Ráadásul ezt egy olyan "profi" céggel az oldalán teszi, mint a T-systems, amellyel vállvetve bukdácsolták végig az azóta népszerűvé vált Bubi szolgáltatás bevezetését is.

Ki nevet a végén?

2017.07.08. 20:03 Spindoc

Összesen négy embert, kettő csúcsvezetőt és kettő további munkatársat bocsátott el az a PR cég, amelyről bebizonyosodott, hogy a társadalom érzelmeinek felkorbácsolására gyűlöletkampányt szítottak, a rasszista kártyát kijátszva próbálták befolyásolni politikai / gazdasági megbízóik számára a közhangulatot. A spindoktorok a legfelsőbb politikai döntéshozókhoz és közvetlen családtagjaikhoz voltak bekötve, őket látták el tanácsaikkal, írtak számukra beszédeket, fogalmazták meg vérpezsdítő üzeneteiket. A bizonyítékok - kiszivárgott levelek - előkerülésekor a PR cég vezetése független vizsgálatra kért fel egy jogi csapatot, és még a vizsgálat kezdeti szakaszában, a közbülső bizonyítékok megismerésekor meghozta a fenti döntést az elbocsátásokról, valamint részletes, bocsánatkérő közleményt tettek közé az első számú vezető aláírásával. Történt ez most, 2017 júliusában. Egy dél-afrikai kampánymunka miatt, Londonban.

kinevet.jpeg  

Meghalt a papád? Egyél egy fishburgert!

2017.05.18. 19:47 Spindoc

A márkák sokszor annyira életünk részei akarnak lenni, hogy hajlamosak elfelejteni, hogy lényegüket tekintve: csak kereskedelmi márkák.

Kicsapta a biztosítékot a McDonald's legújabb, hatásvadász angliai reklámja. A spotban egy kamaszfiú kutat elhunyt apukája tárgyi emlékei között, szemüvegkeretek, levelek, tárcák, ilyesmi. Az előkerült emlékek felkeltik érdeklődését az apja iránt, és anyukáját kezdi faggatni, milyen ember volt valójában az édesapja.

mcdonalds_fillet_o_fish_dad_ad--2x1--940.png

Befolyásoló tényezők

2017.05.14. 17:28 Spindoc

Kasza Tibiékre rászállna a GVH - írja az úsjág, a hírt tovább olvasva azonban azt láthatjuk, hogy a hatóság egyeztet, tárgyal a sokszázezres követőtáborral rendelkező celebekkel, arról, hogy közösen találjanak megoldást a bujtatott reklámok, termékelhelyezések jogi helyzetének rendezésével kapcsolatban. 

kaszaxbox.jpg

A helyzet rendezése gyakorlatilag minden szóba jöhető érintett fél érdekében áll. Az influencer marketingnek nevezett eljárás, (vagyis amikor véleményformálóknak, rengeteg követővel rendelkező közösségi média celebritásoknak közbenjárásával akarja valaki népszerűsíteni a termékeit, szolgáltatásait), abszolút a csúcson van. Jelenleg azonban sem bevételek - és persze az adózás - kérdése, sem a reklámokra amúgy vonatkozó jogi garanciák sincsenek szavatolva. És ebből gondok is lehetnek.

Ne említs egy lapon vele!!

2017.03.22. 11:16 Spindoc

Vodafone, Marks and Spencers, Royal Bank of Scotland, LLoyds' Bank, Audi, L'Oreal, McDonald's: csupán néhány hirdető neve, amelyek felfüggesztették a Google-ön és a Youtube-on futó valamennyi reklámköltésüket Nagy-Britanniában. A felsorolás hosszan sorolható a teljes brit kormányzatig, vagy az ugyancsak mamutnak számító londoni közlekedési társaságig.

yt.jpg

A tömeges és masszív bojkott kiváltó oka egy Times-beli cikk volt, amely rámutatott, hogy a tisztességben megőszült márkák hirdetései teljesen kontrollálhatatlan módon egészen extrém, pornográf, gyűlöletkeltő és más vállalhatatlan tartalmak oldalain (is) megjelennek. Egy magára, és reputációjára valamit is adó szervezet, vagy brand pedig nyilvánvalóan nem engedheti meg magának, hogy egy környezetben mutatkozzon a kínos, vagy sértő oldalakkal. A Google bajait fokozza, hogy olyan médiavásárlók is bejelentették a csatlakozásukat, amelyek számtalan további márka hirdetésköltéseit koordinálják.

A misztikus fekete PR

2017.02.18. 16:42 Spindoc

Amikor a black PR kifejezést halljuk, olvassuk, alighanem mindannyian a public relations "sötét oldalára" asszociálunk. A kommunikációs aktivitás olyan misztikus, titkos eszköztárára, mint a suttogó propaganda, a lejárató kampány, karaktergyilkosság, a zsarolás és tiszteletre nem méltó társaik. New Yorkban pár napja nyílt tárlat a Public Relations múzeumban Black PR címen, de valami egészen másról.

blackprprofessionals-895x530.jpg