Kép

kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • ComLo: Ezt én is divat felháborodásnak érzem csak ... sépen felépített reklám, kellően kis humorral, és (... (2017.05.19. 13:01) Meghalt a papád? Egyél egy fishburgert!
  • wrstjnethn: Hát nem tudom, nekem azért nem tűnt annyira tolakodónak és felháborítónak, voltak már ennél sokkal... (2017.05.19. 09:29) Meghalt a papád? Egyél egy fishburgert!
  • CoolKoon: Nekem amúgy továbbra is úgy tűnik, hogy ez az egész ilyen "vihar a biliben" jellegű dolog. Arra, h... (2017.03.24. 22:43) Ne említs egy lapon vele!!
  • CoolKoon: @Ma Baker: Nem, sajnos nem jól érted. Az antiszemitizmus mellett a gyűlöletnek rengeteg más formáj... (2017.03.24. 22:36) Ne említs egy lapon vele!!
  • vakablak: A brand hirdetők a reklámhelyeket havi szinten kampányonként is tíz- és százmilliós tételben vásár... (2017.03.23. 13:08) Ne említs egy lapon vele!!
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (12) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreatív (3) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (12) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (63) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (6) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (1) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Utolsó kommentek:

ComLo 2017.05.19. 13:01:12

Ezt én is divat felháborodásnak érzem csak ... sépen felépített reklám, kellően kis humorral, és (elvileg) megható véggel. Kicsit még több is mint egy tisztességes iparos munka, reklámfronton. És semmiképp nem sablon. De ma sosem lehetsz biztonsgában, és sosem tudhatod, min fog valaki "álfelháborodni".

Bejegyzés: Meghalt a papád? Egyél egy fishburgert!

wrstjnethn 2017.05.19. 09:29:10

Hát nem tudom, nekem azért nem tűnt annyira tolakodónak és felháborítónak, voltak már ennél sokkal undorítóbb reklámok is. A beharangozás alapján kb. azt vártam, hogy a sír mellett állva fognak vígan fishburgert majszolni.

Bejegyzés: Meghalt a papád? Egyél egy fishburgert!

CoolKoon 2017.03.24. 22:43:42

Nekem amúgy továbbra is úgy tűnik, hogy ez az egész ilyen "vihar a biliben" jellegű dolog. Arra, hogy a tartalmuk szinte bármilyen videónál megjelenik, eddig is számítaniuk kellett volna a hirdetőknek. Na, beigazolódott az, amit eddig is sejteni lehetett, erre lemondják az összes hirdetésüket? Igen, kérdés, hogy ezzel kit szúrnak tökön. Tippem szerint saját magukat, nem pedig a Youtube-ot. Ha lett volna egy kis eszük (ami nincs, mert hát a multikban legalább akkora a kontraszelekció, mint az állami hivatalokban), akkor írtak volna pl. egy közös nyílt levelet, aztán kivártak volna (heh, multik közös nyílt levelet, jó vicc). De nem. Végül is az ő bajuk, hogy a kb. 18-35 éves korosztályt ezzel lényegében egy csapással elérhetetlenné tették maguk számára.

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

CoolKoon 2017.03.24. 22:36:22

@Ma Baker: Nem, sajnos nem jól érted. Az antiszemitizmus mellett a gyűlöletnek rengeteg más formája is van. Ha ezt nem érted, kérdezd meg a tanító nénit kisegítő iskolában, biztos szívesen elmagyarázza....

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

vakablak 2017.03.23. 13:08:05

A brand hirdetők a reklámhelyeket havi szinten kampányonként is tíz- és százmilliós tételben vásárolják, tehát ellenőrizni csak szúrópróbaszerűen lehet. És mint utaltam rá, a kontextuszavar problémájának egyelőre nincsen tökéletes technikai megoldása (volna, csak még senki sem dolgozta ki). Azt is figyelembe kell venni, hogy a kontinges hány százaléka jelenik meg végül hibás kontextusban. Mert ha itt 1%-okról van szó, akkor azzal majdhogynem törődni sem érdekes. Azért a fogyasztó sem teljesen gyagya. Ha pl. megjelenik egy üdítőitalos reklám egy gyászjelentés mellett, attól ez a fogyasztó még nem fog leszokni az adott brandről.

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

fátum 2017.03.23. 11:49:47

@vakablak: Csakhogy én balga feltételeztem, hogy a Vevő ellenőrzi, hogy mit vett, és esetleg rájön, hogy az neki nem megfelelő. Évek óta tapasztalom, hogy rossz környezetben jelennek meg ezek az ostoba reklámok. Elég rossz a visszacsatolásuk, ha ezt eddig nem vették észre.

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

vakablak 2017.03.23. 11:17:57

@fátum: nem erről van szó. Venni csak olyan információ alapján lehet, amit a vevő rendszere a vétel pillanatában ismer. Ha az eladó (vagy a közvetítő) pontatlan, pl. túl tág kategóriát ad meg, akkor a vevő jóhiszeműen megveszi a reklámhelyet, nem tudván, hogy végösszesen kártékony a kontextus. Pl. ha a valakinek a haláláról szóló cikk kategóriája az, hogy IAB12 "News", mert az eladó csak ennyit ad át, akkor a vevő rendszere erre simán lecsaphat. Sajnos az IAB kategorizálásában ilyen részletek nincsenek is, mint haláleset vagy hasonlók.

Más kérdés, hogy ha a vevő is észleli, hogy egy adott publisherrel kapcsolatban rendszeresen kártékony környezetben jelenik meg a reklámja, akkor egyezkedhet vele, vagy egyszerűen kizárhatja azt a publishert a vételi körből. Persze ha nagy elérésű publisherről van szó, akkor még mindig jobban megérheti bevállalni, hogy egyik-másik reklám nem kedvező környezetben jelenik meg, mint lemondani a nagy számú célközönség eléréséről.

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

vakablak 2017.03.23. 11:11:36

A pornográfia említése téves, ez a szempont fel sem merült. Szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg reklámok, ennyi az ügy és nem több. Az írás színvonaltalan, csak azt zanzásítja, amit a média amúgy is felkapott.

A lényeg kb. ez volna:

A brand reklámok csak brand safe környezetben jelenhetnek meg, ez mindenféle reklámozás alapelve. A youtube-on megjelenő reklámokat a Google AdX ad exchange rendszerén keresztül veszik a brand-hirdetők, méghozzá programmatikusan, azaz automatizáltan, valós idejű elektronikus árveréseken. Ezeken az árveréseken az eladni kívánt reklámhely ("ad space") egyik közzétett jellemzője a tartalom-kategória ("content category"). Ennek van egy iparági sztenderdje, jobbára ezt használja mindenki, ez az IAB content category list, pl. itt betekinthető: support.aerserv.com/hc/en-us/articles/207148516-List-of-IAB-Categories

Brand safe-nek semmi sem tekinthető, ami az IAB24-es kategória vagy az után következik, azaz természetesen nem brand safe a kategorizálatlan tartalom (ez maga az IAB24), és naná hogy nem az összes IAB25 (Non-Standard Content), mint Unmoderated UGC, Extreme Graphic/Explicit Violence, Hate Content stb, az IAB26-ről (Illegal content) nem is beszélve.

Ezek azok, amilyen környezetben brand sohasem akar megjelenni. A szűrés akkor és csak akkor működik a programmatikus árveréses környezetben, ha az eladni kívánt reklámhelyhez annak tartalom-kategóriáját is közzéteszi az eladó, ez esetben a Google AdX platform. Normális esetben nincs olyan brand advertiser, amelynek a rendszere megvenne egy olyan reklámhelyet, aminél hiányzik a tartalom-kategória! Tehát nem csak arról van szó, hogy azt vizsgálja a vevő rendszere, hogy IAB24 vagy annál magasabb-e a tartalom-kategória, hanem arról, hogy ha nem is ismert a reklámhely kategóriája, akkor programmatikus rendszer azt garantáltan meg nem veszi semmilyen brand advertisernek, hiszen az ismeretlenbe bármi belefér.

Ezek miatt volna roppant érdekes tudni, hogy ez a mostani probléma egyáltalán hogy is léphetett fel? Az odáig világos, hogy technikailag roppantul nehéz a Google számára a tömegével feltöltött videókról automatizáltan felismerni, hogy azok tartalom-kategóriának felelnek meg. A pornót viszonylag könnyű felismerni, a gyűlölködő extremista tartalmat pedig valószínűleg nem könnyű. Ugyanakkor ha a Google rendszere egy videóról nem ismeri fel a kategóriát, akkor milyen azonosítóval látta el a végül kifogásolt reklámhelyeket? A fel nem ismert tartalmat IAB24-gyel kellene közzétenni, hiszen a kategória ismeretlen. Emiatt brand reklámozók ezeket a helyeket nem vásárolnák, a nem brand meg magára vessen, ha mégis megveszi.

Tehát a kérdés arra egyszerűsödik, hogy ki kúrt el mit. Ha a Google bekamuzott a fel nem ismert videók reklámhelyére valamilyen brand safe tartalom-kategóriát, akkor az jó nagy blamázs, viszont rettentő egyszerű javítani. Ha nem kamuzott be semmit, hanem nem adott át semmilyen azonosítót, vagy IAB24-et adott át, akkor viszont a vevők hibáztak, kockázatot vállaltak.

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

fátum 2017.03.23. 10:35:52

@Ma Baker: Nem hinném. Csak most jöttek rá, hogy a rossz környezetben megjelenő reklám negatív hatást kelthet. Néhányszor nekem is feltűnt, hogy egy híres ember haláláról, katasztrófáról vagy balesetről szóló hír közepén hirdet valaki. Nem sok értelmét láttam eddig se.

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

Ma Baker 2017.03.23. 09:31:28

Ha jól sejtem már megint a szájbavert antiszemitizmus miatt volt képes összefogni a fél világ.
Hogy saras lesz a bugyihirdetés a busz oldalán, senkit nem érdekelt a multiknál eddig.

Bejegyzés: Ne említs egy lapon vele!!

Khonsu 2017.01.30. 13:23:01

@Willkommenskultur:

Egyébként vedd sorra. A komoly válságok hajlamosak felemelni új ideológiákat. Az emberiség mára gyakorlatilag az anarchián kívül mindent végigpróbált. Az egyetlen friss, életerős (és a többség számára felismerhetetlen) ideológia. Minden más, amit fel tudnak sorakoztatni, valami korábban már kipróbált dolog újramelegített változata. Ráadásul egyedüliként megadhat így megígérhet mindent a nyugati embereknek, amit csak akarnak.

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

conchita wurst 2017.01.30. 13:20:59

@Khonsu: Hány rakéta csúszott le reggel?

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

Khonsu 2017.01.30. 13:16:19

@Willkommenskultur:

Technológia. Az anarchizmus gigantikus adminisztrációt igényel. A technológia mára lehetővé tette a szükséges adatok folyamatos és kellően gyors begyűjtését és feldolgozását. Mindezt legnagyobbrészt automatizáltan.

Magyarország nem "Nyugat", csak a Nyugat perifériája. Ide ez majd csak második körben ér el.

Németország egy érdekes történet. Nem gyengült meg úgy Merkel, mint vártam, így ott a politikai rendszer kevésbé destabilizálódott. Ez a része kissé nehezebb ügy lesz, ellenben a társadalom fejlettebb, ami pedig előny, de azért jót tenne az ügynek, ha egy populista szélsőséges erőtől kissé ők is megijednének, és egyben csalódnának egy méreteset. Szerintem az átmenet ettől függetlenül menni fog Németországban is. Ha valahol beindul, akkor gyorsan szétterjed az egész "Nyugaton", csak az induláshoz, megerősödéshez kellenek "keltetők".

Nevesítve nyugaton sem sokan akarnak anarchiát. Ez többnyire a hibás berögződéseknek köszönhető, nem tudják mi az valójában, így az emberek többségében hibás kép él róla.

Ugyanakkor, mivel az emberek nem tudják mi az anarchia, és olyan mértékben különbözik attól, amiről azt hiszik, hogy az az anarchia, ezért simán támogathatnak anarchista szerveződéseket (támogatnak is). Aki ugyanis nincs tisztában az anarchizmus lényegi elemeivel, az akkor sem ismeri fel, ha az orra előtt van.

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

Willkommenskultur 2017.01.30. 12:49:15

@Khonsu: Mi változott meg? Mo-n pl. ki akar anarchiát? 1%? És Németországban pl. hogy állnak az anarchista pártok?

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

Khonsu 2017.01.30. 12:46:15

@Willkommenskultur:

Az "uralom" domináns pozíciót jelent, nem szükséges hozzá államhatalom.

Még sohasem, mert nem voltak adottak annak feltételei, de mára ez megváltozott.

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

Willkommenskultur 2017.01.30. 12:36:41

@Khonsu: Hogy lehet államhatalom nélkül uralni a nyugatot?

A múltban mikor uralta a nyugatot vagy a keletet anarcista szervezet?

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

Khonsu 2017.01.30. 12:29:37

@Willkommenskultur:

Pont azért fog bekövetkezni, mert annyira hihetetlen, hogy senki sem gondol rá. Az anarchizmusnak pedig olvass utána, megszámlálhatatlanul sok változata van, miközben folyamatosan alakulnak ki újabbak is. Egyetlen közös pontjuk az államhatalom elvetése.

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

Willkommenskultur 2017.01.30. 12:18:33

@Khonsu: persze, anarchista szervezet fogja uralni a nyugatot...eddig mikor uraltak anarchista szervezetek bármit, akiknek már az ideológiájuk is tagad bármiféle szervezetet?

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!

Khonsu 2017.01.30. 12:05:57

@midnight coder:

A republikánusoknak is megvan a médiája, csak épp a saját pártja sem Trumpot akarta elnöknek, de kénytelenek voltak beállni mögé. Olyan helyzet keletkezett, mint Magyarországon 2006-ban. Egy hibahatáron belül kiegyenlített politikai erőegyensúly törik meg épp, amint az elnöki székbe ült egy olyan jelölt, akit az ellenfél nem hajlandó elfogadni, és a sajátjai közül is sokan csak belenyugodnak, de nem kedvelik. Valószínűleg a folytatás is hasonló lesz, feltéve, ha Trump az "elvárásnak" megfelelően teszi a dolgát. 2020-ban egy erőteljes, egyenesen szélsőséges ellen oldali kilendülés az eddig jellemző kétpárti egyensúlyból.

Az amerikai politikai rendszer szépsége pedig abban áll, hogy a két párt nem politikai, hanem választási pártként funkcionál. Vagyis nem olyan zárt rendszer, mint Európában. Gyakorlatilag bármilyen politikai kreatúrát be lehet emelni a rendszerbe, ha a helyzet arra megérett. És el is érkeztünk a lényeghez.

Az USA-ban Trumpnak és a társadalmi feszültségeknek hála olyan helyzet áll elő, ami helyzet áll elő, mely a következő körben bármilyen erőt teljhatalomba emelhet.

És ez a helyzet folyamatosan épül ki minden nyugati országban, ahol a "populisták" nyernek. A pálya lassan készen áll.

Hihetetlenül hangzik, de szerintem 15 év múlva az egész "Nyugatot" egy anarchista szervezet és a techcégek összefogásából létrejött konglomerátum fogja uralni, algoritmusok kormányoznak majd, a mai politikai rendszer, a pártok, az egész parlamentarizmus és demokrácia pedig a múlté lesz.

Ebben a játszmában a Trumpokra osztották a "hasznos idióta" szerepet.

Bejegyzés: Dicsérjen meg téged a Trump!