Kép

kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • CoolKoon: Nekem amúgy továbbra is úgy tűnik, hogy ez az egész ilyen "vihar a biliben" jellegű dolog. Arra, h... (2017.03.24. 22:43) Ne említs egy lapon vele!!
  • CoolKoon: @Ma Baker: Nem, sajnos nem jól érted. Az antiszemitizmus mellett a gyűlöletnek rengeteg más formáj... (2017.03.24. 22:36) Ne említs egy lapon vele!!
  • vakablak: A brand hirdetők a reklámhelyeket havi szinten kampányonként is tíz- és százmilliós tételben vásár... (2017.03.23. 13:08) Ne említs egy lapon vele!!
  • fátum: @vakablak: Csakhogy én balga feltételeztem, hogy a Vevő ellenőrzi, hogy mit vett, és esetleg rájön... (2017.03.23. 11:49) Ne említs egy lapon vele!!
  • vakablak: @fátum: nem erről van szó. Venni csak olyan információ alapján lehet, amit a vevő rendszere a vét... (2017.03.23. 11:17) Ne említs egy lapon vele!!
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (11) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Guy R. Powell (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) kreatív (3) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (12) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (63) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (6) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (4) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (6) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Ne említs egy lapon vele!!

2017.03.22. 11:16 Spindoc

Vodafone, Marks and Spencers, Royal Bank of Scotland, LLoyds' Bank, Audi, L'Oreal, McDonald's: csupán néhány hirdető neve, amelyek felfüggesztették a Google-ön és a Youtube-on futó valamennyi reklámköltésüket Nagy-Britanniában. A felsorolás hosszan sorolható a teljes brit kormányzatig, vagy az ugyancsak mamutnak számító londoni közlekedési társaságig.

yt.jpg

A tömeges és masszív bojkott kiváltó oka egy Times-beli cikk volt, amely rámutatott, hogy a tisztességben megőszült márkák hirdetései teljesen kontrollálhatatlan módon egészen extrém, pornográf, gyűlöletkeltő és más vállalhatatlan tartalmak oldalain (is) megjelennek. Egy magára, és reputációjára valamit is adó szervezet, vagy brand pedig nyilvánvalóan nem engedheti meg magának, hogy egy környezetben mutatkozzon a kínos, vagy sértő oldalakkal. A Google bajait fokozza, hogy olyan médiavásárlók is bejelentették a csatlakozásukat, amelyek számtalan további márka hirdetésköltéseit koordinálják.

tovább »

A misztikus fekete PR

2017.02.18. 16:42 Spindoc

Amikor a black PR kifejezést halljuk, olvassuk, alighanem mindannyian a public relations "sötét oldalára" asszociálunk. A kommunikációs aktivitás olyan misztikus, titkos eszköztárára, mint a suttogó propaganda, a lejárató kampány, karaktergyilkosság, a zsarolás és tiszteletre nem méltó társaik. New Yorkban pár napja nyílt tárlat a Public Relations múzeumban Black PR címen, de valami egészen másról.

blackprprofessionals-895x530.jpg

Dicsérjen meg téged a Trump!

2017.01.29. 10:14 Spindoc

Ez Egyesült Államok frissiben hivatalba lépett, 45. elnöke már többször bizonyította, hogy pár perc alatt képes komoly válságokat kirobbantani. A világ repterein egy elnöki rendelet majd annak bírósági felfüggesztése okoz jelentős káoszt, értetlenséget és felháborodást. Trump igazi fegyvere azonban a Twitter, amit olyan bunkósbotként használ, hogy a PR szakemberek kénytelenek voltak önálló, új kríziskategóriaként azonosítani. Ez a Trump-krízis effektus, ami külön tételként kerül fel a potenciális reputációs krízisek sorába.

crisis-trump.png

Döbbenetesen tanulságos, de a tweet-üzenetek gazdasági hatásmechanizmusát a jobb áttekinthetőség érdekében táblázatos formában is ábrázolta a Reuters hírügynökség:

Hofi 1992-ből: legyőztem a munkanélküliséget, a nyomort, a szegénységet! Minden ilyen szar, piszlicsáré témát: velem foglalkoznak a Parlamentben a képviselők!

Megáll az idő

2017.01.19. 08:03 Spindoc

Felfoghatatlan, mi lehet ilyen emberpróbálóan bonyolult egy köztéri óra működtetésében. Száz- és ezerszámra működnek órák kültéren, esőben-viharban, többé-kevésbé a pontos időt mutatva, néha még a hőmérsékleti értéket is el-eltalálva (+/- 5 fok közelítő pontossággal). A Moszkva tér klasszikus órája sem mutatta mindig a pontos időt, sőt, nem egyszer egyenesen megállt, mégis a város működésének nélkülözhetetlen részévé vált.

ora1.jpg

A felújítás előtti Moszkva térből ezt a városi szimbólumot sajnálták a legtöbben, ezért született döntés arról, hogy az immár ismét leánykori nevét használó Széll Kálmán téren emléket állítanak az elbontott "az óra alatt" találkozási pontnak. A modern tervek és a megvalósítás is esztétikusra sikerült, egy friss és kreatív megoldás született arra, hogy az idő az evolúciós folyamatoknak megfelelően fejlődjön tovább.

ora2.jpg

De a dolgok nem így működnek nálunk.

Boldog ünnepeket!

2016.12.24. 08:49 Spindoc

Postakáosz

2016.12.22. 09:23 Spindoc

Sokaknak az lehet a benyomása, a postát - és egyébként valamennyi csomagküldő szolgáltatót - legalább annyira váratlanul éri a karácsonyi csomagáradat, mint a Főkefét a téli hószállingózás. A megnövekedett igénybevétel újra és újra kikezdi a rendszert , mintha nem lenne minden évben karácsony, vagy újabban akár black friday is. Az online csekkbefizető, online vásárló, emailt használó, vagyis a postákat nagy ívben kikerülő nagyközönség karácsonykor csodálkozik rá, hogy a postai szolgáltatás egyáltalán még létezik, mint ahogy, a jelek szerint a posta is ilyenkor csodálkozik rá,, hogy a fenti nagyközönség is létezik. A nagy egymásratalálásból viszont nem egy csodálatos barátság kezdete bontakozik ki, hanem súlyos káosz.

pakete_dapd.jpg

 

A TEK a Kánaánba megy?

2016.12.07. 20:23 Spindoc

Razziát tartott a TEK az Újlipótvárosban. Az első jelentések szerint - amelyek azóta megerősítést nyertek - albán és magyar drogkereskedőket rángattak ki egy étteremből.

blikk-tek.jpg

Minket persze nem pont ez az ügy érdekel, hanem, ahogy lenni szokott, egy - legalábbis szerintünk - rendkívül izgalmas kríziskommunikációs aspektusra szeretnénk rávilágítani.

Pulyka forródrót

2016.11.24. 13:37 Spindoc

Az Egybesült Államokban és az USA kulturális szokásait őrző expatok háztartásaiban méretes bébipulykák sülnek ropogósra ezekben az órákban, percekben. Jóllehet, ez itt nem egy gasztroblog, annyit azért leszögezhetünk, pulykát, vagy bármilyen egyben megsütött nagyobb állatot elkészíteni, komoly kulináris kihívás. Ráadásul nagy elvárásokat is támasztanak a háziasszonyok és háziurak magukkal szemben a minőséget illetően (ld. még nálunk beigli, halászlé és töltött káposzta vonalat).

Szerencsére Amerikában erre is van segítség. Létezik ugyanis egy forródrót, ahol tapasztalt szakértők válaszolnak a folyamatban valamiért elakadt, elbizonytalanodott, megrémült főzőcskézők számára. És hogy mennyire népszerű ez a szó szerinti kríziskommunikciós szolgáltatás? Meglehetősen, ugyanis nem ma kezdték ezt: idén már a 35. hálaadást mentik meg a lelkes szakértők

turkey.png

Pokoli torony

2016.10.06. 10:54 Spindoc

Már a tavalyi beharangozó óta izgatottan vártuk az Egyesült Államok legnagyobb olajkatasztrófáját feldolgozó hollywoodi szuperprodukciót, a Deepwater Horizon-t. Magyarul a Mélytengeri pokol címen került a mozikba. Anélkül, hogy filmesztétikai kérdésekbe süppednénk bele egy kríziskommunikációs szakblogon: a film látványos, de nagyon ócska. Na, de nem is ezért mentünk el megnézni.

deepwater-horizon-690x460.jpg

Riói potyautasok

2016.08.04. 11:07 Spindoc

Sokan háborognak: az Olimpiai Bizottság szigorúbban és következetesebben bünteti a tiltott szponzorációt, mint a doppinghasználatot, vagy magát a rendező ország kiválasztási folyamatot övező korrupciót. A téma minden nagy sportesemény környékén előkerül: a hivatalos szponzormárkák dollármilliókat költenek a kizárólagos marketing jogokra, míg minden utólagos felmérés azt mutatja ki, hogy a közvélemény nem tudja megkülönböztetni, kik voltak a szponzorok és kik voltak a ravasz kampánnyal bepofátlankodó potyautasok.

blog_linford_2131756_410-300x187.jpg