spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • Spindoc: "athletes and brands can get in trouble for using words such as "victory", "medal", "challenge", "... (2016.08.05. 19:02) Riói potyautasok
  • kicsitomi: "tilos továbbá gratulálni a saját maguk által szponzorált egyéni versenyzőknek"- ezt amúgy hogyan,... (2016.08.05. 11:53) Riói potyautasok
  • Ballib cenzúrázók réme 16: A Quimby rajongóknak semmi baja a fellépéssel. ISmerek jó párat ezek közül, magam is Quimby rajong... (2016.07.28. 10:21) Nem vagy itt jó helyen?
  • padlogaz: hol huzod meg a hatart, amikor egy zenekar politikahoz kotheto rendezvenyen fellephet ugy, hogy ne... (2016.07.27. 21:59) Nem vagy itt jó helyen?
  • -JzK-: Amíg a HP-t csak egy sima szórakoztató kamaszregényként kezeljük, semmi baj sincs vele. Onnantól a... (2016.07.27. 21:17) Nem vagy itt jó helyen?
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (1) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) black friday (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (11) boycott (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Guy R. Powell (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) kanada (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (10) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (1) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (7) kríziskommunikáció (57) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (6) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) PR Nap (1) puli (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (3) reklámetika (1) reklámok (1) renee somerfield (1) reputáció (4) reputációvédelem (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (6) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (1) Twitter (1) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) unicum (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Riói potyautasok

2016.08.04. 11:07 Spindoc

Sokan háborognak: az Olimpiai Bizottság szigorúbban és következetesebben bünteti a tiltott szponzorációt, mint a doppinghasználatot, vagy magát a rendező ország kiválasztási folyamatot övező korrupciót. A téma minden nagy sportesemény környékén előkerül: a hivatalos szponzormárkák dollármilliókat költenek a kizárólagos marketing jogokra, míg minden utólagos felmérés azt mutatja ki, hogy a közvélemény nem tudja megkülönböztetni, kik voltak a szponzorok és kik voltak a ravasz kampánnyal bepofátlankodó potyautasok.

blog_linford_2131756_410-300x187.jpg

tovább »

Nem vagy itt jó helyen?

2016.07.27. 07:05 Spindoc

Forrongnak a rajongók: a népszerű kultzenekar egy tál lencséért eladta a becsületét és feladott mindent, amiről a munkássága szólt. Csalódott rajongók tömegei fordítanak hátat addigi kedvenc bandájuknak és fogadják meg, többet nem mennek el koncertjeikre. Ja, bocs, 1997-ben vagyunk, az özönvíz (Facebook) előtti időkben és a Kispál és a Borz nevű együttesről van szó, amely nevét és hangszerelését adta egy bizonyos Csinibaba című film retró slágereinek feldolgozásához. Bármilyen egyezés a hét legnagyobb botrányával viszont nem csak a véletlen műve.

quimby.jpg 

Gigasztár

2016.07.11. 07:33 Spindoc

Durva belépőjével nem csak Cristiano Ronaldo térdét vágta haza a franciák középpályása, Dimitri Payet a tegnap esti Európa-bajnoki döntőn. Mindössze bő negyedóra játék után fájdalmában fejét foghatta a közvetítés rendezője, illetve a szponzormárkák illetékesei, akik minimum 90 de inkább 120 perc Ronaldóra voltak berendezkedve. 

ronaldo.jpg

Elfenekelt alkalmazottak

2016.06.22. 11:03 Spindoc

Elképesztő kalózvideó került ki a világhálóra egy kínai bank állománygyűléséről. Az eseményt nem kell túlmagyarázni, minden további kommentár nélkül befogadható: az elvárt "norma" alatt teljesítő banki üzletkötőket nyilvánosan megszégyenítik és elfenekelik. Tényleg nehéz hinni a szemünknek:  

Mondhatjuk, hogy Kínában (vagy akár Ázsiában) jelentősen eltér a vállalati kultúra az általunk megszokottól, de ebben az esetben túlságosan nagy, feldolgozhatatlan a kontraszt a nyugati cégkultúrában mostanában egyre divatosabb employer branding és a látott tettleges fenyítés között.

A világ legrasszistább reklámja?

2016.06.01. 18:08 Spindoc

Durván kiverte a biztosítékot egy mosószer-tabletta reklám. A Qiaobi mosószermárka kínai hirdetésében egy kínai lány a hozzá közeledő fekete fiút nemes egyszerűséggel belegyömöszöli a mosógépbe, miután a szájába tesz egyet a mosószer tabletták közül.

A mosás után a lány kellemes meglepetésére a srácnak nem csak a pólója lesz ragyogóan tiszta, de ő maga is megszűnik feketének lenni és sármos kínai fiúvá változik. Aki nem hisz nekünk, higgyen a szemének:

A gorillákat lelövik, ugye?

2016.05.31. 12:35 Spindoc

Nehéz feladat az emberiség előtt: nekünk kéne megvédeni magunktól a miattunk kipusztulással fenyegetett állatokat. Talán ebben gyökeredzik, hogy ilyen végletes érzelmeket vált ki egy-egy nagyvad felesleges elveszítése.

harambe.jpg

A pazar kiállású "ezüsthátú gorilla", Harambe kilövését egy négyéves kisgyerek megmentése tette - egyelőre vitatottan - szükségszerűvé, de nem ő volt az egyetlen emberi hülyeség miatt szedett áldozat a közelmúltban.

Ússz az élére!

2016.05.25. 21:41 Spindoc

Csak nem ússzuk meg, hogy foglalkozzunk az úszószövetséggel, pedig próbáltuk halogatni, ahogy csak lehet. Nem azért mintha tabu volna a szervezet, foglalkoztunk mi már a Hosszú Katinka balhéval, meg a szerencsétlen Kóbor János hasonmás kabalafigurával is, csak valahogy ehhez a nemi erőszakos vonalhoz már nem fűlött a fogunk. De kríziskommunikációs aspektusból megint előjött egy jelenség, ami mellett nem volna illendő egy szakblognak elmennie.

gyarfas2.jpg

Mint a mókus fenn a fán

2016.05.23. 07:17 Spindoc

Az első jelentések szerint 10, utóbbi pontosítás szerint 13 kisgyerek sérült meg egy csillebérci kalandparkban, amikor egy kötélháló leszakadt. Hogy a gyerekek sérülése nem súlyos, a Mentőszolgálattól tudjuk, hogy pontosan mi történt és hogyan történhetett, azt pedig sehonnan.

challeng5.jpeg

A szűkszavú MTI közleményben a tény szerepel, illetve Győrfi Pál tájékoztatása is olvasható, a Kalandpark viszont nem szólalt meg az első jelentésekben. A híradás azonban bedobta - joggal - a cég nevét és pár publikusan elérhető információt róla.

A kalandpályát a Challenge Forever Kft. magyar cég üzemelteti, amelyet Magyarországon és Kelet-Európa más országaiban erdei akrobatikus élményparkok építésével és üzemeltetésével foglalkozik.

challeng3.jpg

A kép csak illusztráció

Félig üres?!

2016.05.10. 11:55 Spindoc

Ötmillió dolláros per elé néz a Starbucks Amerikában - a perközösséghez ráadásul bárki csatlakozhat, aki a közelmúltban jegeskávét vásárolt a kávézó láncnál. Alighanem sokakat érint tehát a kártérítés lehetőség. A per tárgya triviális: a panaszosok szerint a Starbucks jegeskávéiban túl nagy a jég aránya és kevés benne a kávé. Mondhatnánk, hogy ez ízlés dolga, de a fogyasztók előszeretettel leplezik le a nagy láncokat különböző összeesküvés elméletek alapján. 

starbucks.jpg

A lebuktatásnak és a kártérítés, vagy csak bajkeverés reményében történő pereskedésnek is nagy hagyománya van az Egyesült Államokban, még nincs két hónapja annak sem, hogy ugyancsak a Starbucks-ot perelte két szerencselovag, akik szerint a tejeskávé nem elég nagy a bögréhez képest.

Offshore lovagok

2016.04.04. 22:35 Spindoc

Két fontos alapvetés a nyilvánosságra került Panama-iratok vonatkozásában. 1. offshore céget létrehozni, tulajdonolni, működtetni önmagában nem bűncselekmény. 2. attól önmagában, hogy offshore céget hozok létre, tulajdonolok, működtetek, sajnos még nem leszek milliárdos. Ezt a két megfontolást is érdemes fejben tartani, amikor a globális offshore lovagok és lovaginák viselt dolgain hüledezik a világsajtó. 

offshore.jpg

Az adóelkerülésre, adóoptimalizálásra törekvő világcégek és világgazdagok tevékenységében alapvetően több a morális, etikai körülállás, mint a jogi. (És mindkettő mögött a gazdasági körülállások vannak.)