Kép

kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • has: @Ducasse: Gondolom ott dolgozol, ha ennyire véded őket. 1989-1993 Matáv - a kezdetek A Matáv Magy... (2017.07.23. 00:51) Viszik a hekkert
  • Ducasse: A jelenlegi T-Systems jogelőde 1994-ben alakult és semmi köze nem volt se a Postához, se a MATÁV-h... (2017.07.22. 22:35) Viszik a hekkert
  • has: @Ducasse: Már miért nem? Szerinted németek dolgoznak itt? A felsorolásból kimaradt a bkk!, de ha n... (2017.07.22. 14:37) Viszik a hekkert
  • Ducasse: @has: Tévedsz, a T-System világcég nincs köze a magyar postához, vagy a megboldogult MATÁV-hoz. It... (2017.07.22. 13:44) Viszik a hekkert
  • has: T-systems!? Anyja neve matáv, nagyanyjáé magyar posta! (2017.07.22. 12:10) Viszik a hekkert
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (12) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (12) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikáció (64) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (1) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Viszik a hekkert

2017.07.21. 18:19 Spindoc

Nem tudom mással előfordult-e, velem párszor megesett, ezért tapasztalatból tudom mondani: nagyon hálás tudok lenni, ha egy szomszéd figyelmeztet, hogy a kulcsaimat bent felejtettem a postaláda / lépcsőházi ajtó zárjában. Emiatt még senkit sem rúgtam bokán, pláne nem vitettem el éjjel a készenléti rendőrséggel, mint betörőt.  

bkk_automata.jpg

Minden kezdet nehéz, és a nagy, átfogó informatikai rendszerek bevezetése különösen kritikus manővernek számítanak. Ezért is zajlik általában több hetes / hónapos tesztmenedzsment, kockázatelemzés, még mielőtt élessé tennék a nagyközönség előtt a rendszer használatát. A BKK, úgy tűnik, 19-re lapot húzott, bízott abban, hogy hátha minden sikerülni fog, jóllehet, az ilyen rendszerek esetében semmi ok sincs arra bazírozni, hogy minden jól fog működni. Az online jegyvásárlás bevezetése pillanata óta akadozik, a BKK pedig történelmi szokásához hasonlóan hárít és támad. Ráadásul ezt egy olyan "profi" céggel az oldalán teszi, mint a T-systems, amellyel vállvetve bukdácsolták végig az azóta népszerűvé vált Bubi szolgáltatás bevezetését is.

A kríziskommunikáció egyik szabálya, hogy ne lődd le a rossz hír hozóját. Természetes emberi gesztus, esendőségünk jele, ha valaki arra pazarolja haragját, aki a rossz hírt közli (lásd a kulcscsomó visszaszolgáltatása). A professzionális szervezeteknek, amelyeknek uram bocsá még kommunikációs osztályuk is van, egyszerűen nem kellene emberi esendőséggel rendelkezniük, van pár perc végiggondolni, hogy mit és hogyan kommunikáljanak. És talán elkerülhető volna az is, hogy a más helyeken jutalomban, elismerésben részesítendő fiatal "hakkert" feljelentsék és lecsukassák, immár végleg magukra borítva a népharagot. 

Azt írtuk, van pár perc végiggondolni a mondandót, és ezzel a kríziskommunikáció egy másik szabályszerűségéhez érkeztünk, jelesül az első órák, az első 24 óra fontosságára a kríziskezelés szempontjából. Szakmai szempontból megvitatható, a mostani krízisnek melyik volna a kezdő pillanata, de a krízis felkeményedése a fiatal srác előállításáról szóló hír megjelenítésétől számítható. Ehhez képest a BKK és a T-Systems legkézenfekvőbb felületei így kommentálják hivatalosan a témát (18.00 órai állás):

bkk.jpgtsys.jpgbkk2.jpgtsys2.jpg

Magyarán: nincs mondanivalójuk, átadják a terepet a közfelháborodásnak, amely ösztöndíjban, tüntetésben és bojkottfelhívásokban eszkalálódik. Miközben éppenséggel elmondhatnák saját álláspontjukat, nem muszáj a társadalmi felháborodás uszályával haladni - praktikusan persze ebből jönnének ki a legjobban. De csöndben kusshadni, az nem elfogadható.

UPDATE:

estére mégis kiizzadt magából egy közös közleményt a két érintett szervezet. Íme:

A BKK és a T-Systems Magyarország közös állásfoglalása

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a T-Systems Magyarország a BKK online értékesítési rendszerét ért informatikai támadások során tett intézkedésekkel kapcsolatban a következőkről ad tájékoztatást:

A T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen (és nem egy konkrét személy ellen) tett feljelentést. A T-Systems Magyarországnak - szigorú belső protokollja szerint - az általa fejlesztett rendszerek védelmében egy adott szintet elérő esemény esetében kötelessége ezt megtenni. Ebben az esetben sem tehetett mást.Ugyanakkor a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el.

Nem lett sokkal jobb a helyzet tőle. Sajnálattal értesültek róla?

---

Ha érdekelnek a kríziskommunikáció hírei, iratkozz fel a Spindoc Kríziskommunikációs Hírlevélre itt  

A bejegyzés trackback címe:

http://spindoc.blog.hu/api/trackback/id/tr9112679199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ducasse 2017.07.22. 10:26:43

Őrült nagy tévedés, hogy nincs kríziskommunikáció! A T-System oktatásra méltó módon krízis kommunikál:

A T-Systems mentendő a nemzetközi renoméját és részvényeinek tőzsdei értékét, kiváló módon megtalálta a bűnbakot és a mentőövet a BKK és a Főváros inkompetens és mameluk vezetőiben. Gyakorlatilag csak BKK... BKK... és Főváros... van a sajtóban miközben a szar rendszert a T-Systems CSINÁLTA és a T-Systems ÜZEMELTETI. Csak nehogy nemzetközileg valakik felfigyeljenek a T-System szakmai alkalmatlanságára!

Netuddki. 2017.07.22. 10:35:53

A BKK kommunikációján tisztán tetten érhető, hogy vaj van a fejükön és szakmailag analfabéták.

Jozefinista kartács 2017.07.22. 11:01:36

Mi az a belső protokoll a T-Systemsnél? Ha valami nem sikerül, akkor mindig feljelentést tesznek? Hányszor tették ezt meg az elmúlt időszakban, mondjuk 1 évben? Ordas kamu, mellébeszélés. Monnyon le, szűnjön meg, fizesse vissza a részvényesek pénzét.

has 2017.07.22. 12:10:10

T-systems!? Anyja neve matáv, nagyanyjáé magyar posta!

Ducasse 2017.07.22. 13:44:18

@has: Tévedsz, a T-System világcég nincs köze a magyar postához, vagy a megboldogult MATÁV-hoz. Itt néhány érdekesebb referenciájuk:

T-Systems manages DHL’s network of 2,500 pick-up and drop-off (PUDO) points across Germany.

The German Federal Police are now able to conduct ID checks more efficiently thanks to a mobile IT briefcas of T-Systems

Frankfurt airport AG decided to hand over IT service management to T-Systems to guarantee high system availabilit

és még vagy 100 nagy európai és világcég. (Persze ezek szoftvereit valszeg nem a magyar leány gyártotta és üzemelteti.

has 2017.07.22. 14:37:20

@Ducasse: Már miért nem? Szerinted németek dolgoznak itt?
A felsorolásból kimaradt a bkk!, de ha nagyon utána nézek lenne itt még ilyen sikeres magyar cég nem kevés.

Ducasse 2017.07.22. 22:35:19

A jelenlegi T-Systems jogelőde 1994-ben alakult és semmi köze nem volt se a Postához, se a MATÁV-hoz. Egyébként attól, hogy a magyar leánynál nem németek dolgoznak az anyavállalat valszeg sokkal nagyobbat szív!

has 2017.07.23. 00:51:58

@Ducasse: Gondolom ott dolgozol, ha ennyire véded őket.
1989-1993
Matáv - a kezdetek

A Matáv Magyar Távközlési Rt. 1991. december 31-én alakult meg, a Magyar Posta három részre válásával 1989 decemberében létrejött önálló távközlési vállalat jogutódjaként. A társaság 1993 végéig 100%-os állami tulajdonban maradt.
Privatizációs pályázat

1993. július 1-jén hatályba lépett a távközlési törvény, amely koncessziós szolgáltatásnak minősítette a közcélú távbeszélő-, a mobiltelefon-, valamint a közcélú személyhívó-szolgáltatást. Így lehetőség nyílt a Matáv privatizációs pályázatának kiírására, amely az országos távbeszélő koncessziós jog megszerzésére és a Matáv részvényeinek megvásárlására egyaránt vonatkozott. Az 1993. december 22-én megkötött szerződések értelmében a Deutsche Telekom és az Ameritech International távközlési vállalatokból álló MagyarCom konzorcium - 875 millió dolláros vételár ellenében - a Matávra kötelezően átruházott országos telefonkoncessziónak és a megnövelt alaptőke 30,1%-ának tulajdonosává vált.
1994-1995
Területi koncessziós pályázatok, további privatizáció

1994 februárjában, a területi koncessziós pályázat eredményének kihirdetése után létrejöttek a helyi koncessziós társaságok. A Matáv szolgáltatási területe - Magyarország területének mintegy 70%-át és a lakosság 72%-át lefedve - 36 primer körzetre terjed ki, melyekben a vállalat helyi távbeszélő-szolgáltatást nyújt. A Matáv privatizációjának második fordulójában a MagyarCom a Matáv többségi tulajdonosává vált. Az 1995. december 22-én aláírt szerződés értelmében a konzorciumot alkotó két vállalat tulajdonrésze 852 millió dollár vételár ellenében 67,3%-ra emelkedett. A Matáv privatizációja - a két forduló együttes értéke alapján - a közép- és kelet-európai térség addigi legnagyobb privatizációja volt, egyben a legnagyobb külföldi beruházás Magyarországon.
1997-2000
Részvényjegyzés, Deutsche Telekom többségi tulajdonszerzés

1997. november 14-én Budapesten és New Yorkban egyidejűleg kezdődött meg a Matáv-részvények kereskedése a részvények 26,31%-ának forgalomba hozatalával, mely az addigi legnagyobb magyarországi részvényjegyzés volt. Ezzel a Matáv lett az első közép-európai cég, amelynek papírjait a New York-i Tőzsdén jegyezték. 1999 nyarán az ÁPV Rt. értékesítette a magyar állam utolsó, 5,75%-os részvénycsomagját, de továbbra is rendelkezett az Arany Részvénnyel.

2000. július 3-án az SBC és a Deutsche Telekom közötti részvényesi megállapodásnak megfelelően a Deutsche Telekom megvásárolta az SBC 50%-os MagyarCom-ban meglévő részesedését. A MagyarCom tulajdonosi szerkezetében történt változás következtében a Deutsche Telekom Matáv-beli tulajdona 59,52%-ra növekedett, a fennmaradó 40,48% közkézhányad, míg az aranyrészvény a magyar állam tulajdonát képezte.

És így tovább, egészen napjainkig.
Tényleg szinte semmi köze a postához, meg a matávhoz. Szerintem túl fiatal vagy, hogy emlékezz ezekre.