Kép

kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • has: @Ducasse: Gondolom ott dolgozol, ha ennyire véded őket. 1989-1993 Matáv - a kezdetek A Matáv Magy... (2017.07.23. 00:51) Viszik a hekkert
  • Ducasse: A jelenlegi T-Systems jogelőde 1994-ben alakult és semmi köze nem volt se a Postához, se a MATÁV-h... (2017.07.22. 22:35) Viszik a hekkert
  • has: @Ducasse: Már miért nem? Szerinted németek dolgoznak itt? A felsorolásból kimaradt a bkk!, de ha n... (2017.07.22. 14:37) Viszik a hekkert
  • Ducasse: @has: Tévedsz, a T-System világcég nincs köze a magyar postához, vagy a megboldogult MATÁV-hoz. It... (2017.07.22. 13:44) Viszik a hekkert
  • has: T-systems!? Anyja neve matáv, nagyanyjáé magyar posta! (2017.07.22. 12:10) Viszik a hekkert
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (12) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (12) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikáció (64) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Ne említs egy lapon vele!!

2017.03.22. 11:16 Spindoc

Vodafone, Marks and Spencers, Royal Bank of Scotland, LLoyds' Bank, Audi, L'Oreal, McDonald's: csupán néhány hirdető neve, amelyek felfüggesztették a Google-ön és a Youtube-on futó valamennyi reklámköltésüket Nagy-Britanniában. A felsorolás hosszan sorolható a teljes brit kormányzatig, vagy az ugyancsak mamutnak számító londoni közlekedési társaságig.

yt.jpg

A tömeges és masszív bojkott kiváltó oka egy Times-beli cikk volt, amely rámutatott, hogy a tisztességben megőszült márkák hirdetései teljesen kontrollálhatatlan módon egészen extrém, pornográf, gyűlöletkeltő és más vállalhatatlan tartalmak oldalain (is) megjelennek. Egy magára, és reputációjára valamit is adó szervezet, vagy brand pedig nyilvánvalóan nem engedheti meg magának, hogy egy környezetben mutatkozzon a kínos, vagy sértő oldalakkal. A Google bajait fokozza, hogy olyan médiavásárlók is bejelentették a csatlakozásukat, amelyek számtalan további márka hirdetésköltéseit koordinálják.

Ennyi hirdető azonnali bojkottja még egy olyan cégnek is fáj, amelyik egyébként a világ legtehetősebb cégei közé tartozik. A Google európai és brit vezetői hamar reagáltak is a bojkottra, és máris fogadkoztak, hogy igyekeznek mielőbb javítani a kontrollfolyamati beállításokon és nagyobb beleszólási lehetőséget biztosítani a hirdetők számára. Ezek a fejlesztések azonban nem mennek egyik napról a másikra, úgyhogy a helyzet nem fog feloldódni egyetlen varázsütésre. Vannak ugyanakkor olyan hirdetők (Unilever) és médiavásárlók (IPG) , amelyek egyelőre kivárnak, és csak kilátásba helyezték a költéseik felfüggesztését. Kérdés, hogy a reputációs veszteséget a Google szenvedi-e el, vagy azok a márkák, amelyek értékeiktől és márkaüzeneteiktől messze távol eső, elfogadhatatlan környezetben bukkannak fel hirdetéseikkel.

Az automatikus, vagy csak átgondolatlan hirdetéselhelyezések egyébként nagyon régóta szolgálnak viccelődés, gúnyolódás alapjául. Érdekes, de a rossz környezetben, ellentétes jelentéseket magával rántó megjelenések nem csak a robotokkal működő online térben, de az offline világban is kifejezetten gyakori. Nézzünk pár fanyar példát:

placement-fails-5.jpg

placement-fails-4.jpg

placement-fails-19.jpg

placement-fails-10.jpg

placement-fails-17.jpg

placement-fails-2.jpg

placement-fails-12.jpg

placement-fails-16.jpg

placement-fails-15.jpg

place-ads-28.jpg

placement1--2x1--400.jpg

placement.jpg

placement_belfasttelegraph.jpg

placement3.jpg

lmp-plakat.jpg

Míg az online térben valamelyest érthető az ilyen baki - lévén a hirdetőrobotok kulcsszavakhoz rendelnek tematikusan összetartozónak tűnő hirdetéseket -, addig egy magazinnál, vagy akár óriásplakátokon el lehetne kerülni az ilyen kellemetlen meglepetéseket.

Az sem véletlen, hogy a kríziskommunikációs stratégiák közé tartozik, hogy egy válság kipattanása pillanatában az érintett cégnek, adott esetben az egész iparág cégeinek azonnal érdemes leállítani az összes előre beütemezett posztot, elektronikus hírlevelet, reklámokat, és egyenként átnézni, hogy a megváltozott helyzetben ne legyen sértő, vagy érzéketlen tartalmú az amúgy korábban teljesen ártatlan, jószándékú anyag.

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány. 

A bejegyzés trackback címe:

http://spindoc.blog.hu/api/trackback/id/tr112361333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ma Baker 2017.03.23. 09:31:28

Ha jól sejtem már megint a szájbavert antiszemitizmus miatt volt képes összefogni a fél világ.
Hogy saras lesz a bugyihirdetés a busz oldalán, senkit nem érdekelt a multiknál eddig.

fátum 2017.03.23. 10:35:52

@Ma Baker: Nem hinném. Csak most jöttek rá, hogy a rossz környezetben megjelenő reklám negatív hatást kelthet. Néhányszor nekem is feltűnt, hogy egy híres ember haláláról, katasztrófáról vagy balesetről szóló hír közepén hirdet valaki. Nem sok értelmét láttam eddig se.

vakablak 2017.03.23. 11:11:36

A pornográfia említése téves, ez a szempont fel sem merült. Szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg reklámok, ennyi az ügy és nem több. Az írás színvonaltalan, csak azt zanzásítja, amit a média amúgy is felkapott.

A lényeg kb. ez volna:

A brand reklámok csak brand safe környezetben jelenhetnek meg, ez mindenféle reklámozás alapelve. A youtube-on megjelenő reklámokat a Google AdX ad exchange rendszerén keresztül veszik a brand-hirdetők, méghozzá programmatikusan, azaz automatizáltan, valós idejű elektronikus árveréseken. Ezeken az árveréseken az eladni kívánt reklámhely ("ad space") egyik közzétett jellemzője a tartalom-kategória ("content category"). Ennek van egy iparági sztenderdje, jobbára ezt használja mindenki, ez az IAB content category list, pl. itt betekinthető: support.aerserv.com/hc/en-us/articles/207148516-List-of-IAB-Categories

Brand safe-nek semmi sem tekinthető, ami az IAB24-es kategória vagy az után következik, azaz természetesen nem brand safe a kategorizálatlan tartalom (ez maga az IAB24), és naná hogy nem az összes IAB25 (Non-Standard Content), mint Unmoderated UGC, Extreme Graphic/Explicit Violence, Hate Content stb, az IAB26-ről (Illegal content) nem is beszélve.

Ezek azok, amilyen környezetben brand sohasem akar megjelenni. A szűrés akkor és csak akkor működik a programmatikus árveréses környezetben, ha az eladni kívánt reklámhelyhez annak tartalom-kategóriáját is közzéteszi az eladó, ez esetben a Google AdX platform. Normális esetben nincs olyan brand advertiser, amelynek a rendszere megvenne egy olyan reklámhelyet, aminél hiányzik a tartalom-kategória! Tehát nem csak arról van szó, hogy azt vizsgálja a vevő rendszere, hogy IAB24 vagy annál magasabb-e a tartalom-kategória, hanem arról, hogy ha nem is ismert a reklámhely kategóriája, akkor programmatikus rendszer azt garantáltan meg nem veszi semmilyen brand advertisernek, hiszen az ismeretlenbe bármi belefér.

Ezek miatt volna roppant érdekes tudni, hogy ez a mostani probléma egyáltalán hogy is léphetett fel? Az odáig világos, hogy technikailag roppantul nehéz a Google számára a tömegével feltöltött videókról automatizáltan felismerni, hogy azok tartalom-kategóriának felelnek meg. A pornót viszonylag könnyű felismerni, a gyűlölködő extremista tartalmat pedig valószínűleg nem könnyű. Ugyanakkor ha a Google rendszere egy videóról nem ismeri fel a kategóriát, akkor milyen azonosítóval látta el a végül kifogásolt reklámhelyeket? A fel nem ismert tartalmat IAB24-gyel kellene közzétenni, hiszen a kategória ismeretlen. Emiatt brand reklámozók ezeket a helyeket nem vásárolnák, a nem brand meg magára vessen, ha mégis megveszi.

Tehát a kérdés arra egyszerűsödik, hogy ki kúrt el mit. Ha a Google bekamuzott a fel nem ismert videók reklámhelyére valamilyen brand safe tartalom-kategóriát, akkor az jó nagy blamázs, viszont rettentő egyszerű javítani. Ha nem kamuzott be semmit, hanem nem adott át semmilyen azonosítót, vagy IAB24-et adott át, akkor viszont a vevők hibáztak, kockázatot vállaltak.

vakablak 2017.03.23. 11:17:57

@fátum: nem erről van szó. Venni csak olyan információ alapján lehet, amit a vevő rendszere a vétel pillanatában ismer. Ha az eladó (vagy a közvetítő) pontatlan, pl. túl tág kategóriát ad meg, akkor a vevő jóhiszeműen megveszi a reklámhelyet, nem tudván, hogy végösszesen kártékony a kontextus. Pl. ha a valakinek a haláláról szóló cikk kategóriája az, hogy IAB12 "News", mert az eladó csak ennyit ad át, akkor a vevő rendszere erre simán lecsaphat. Sajnos az IAB kategorizálásában ilyen részletek nincsenek is, mint haláleset vagy hasonlók.

Más kérdés, hogy ha a vevő is észleli, hogy egy adott publisherrel kapcsolatban rendszeresen kártékony környezetben jelenik meg a reklámja, akkor egyezkedhet vele, vagy egyszerűen kizárhatja azt a publishert a vételi körből. Persze ha nagy elérésű publisherről van szó, akkor még mindig jobban megérheti bevállalni, hogy egyik-másik reklám nem kedvező környezetben jelenik meg, mint lemondani a nagy számú célközönség eléréséről.

fátum 2017.03.23. 11:49:47

@vakablak: Csakhogy én balga feltételeztem, hogy a Vevő ellenőrzi, hogy mit vett, és esetleg rájön, hogy az neki nem megfelelő. Évek óta tapasztalom, hogy rossz környezetben jelennek meg ezek az ostoba reklámok. Elég rossz a visszacsatolásuk, ha ezt eddig nem vették észre.

vakablak 2017.03.23. 13:08:05

A brand hirdetők a reklámhelyeket havi szinten kampányonként is tíz- és százmilliós tételben vásárolják, tehát ellenőrizni csak szúrópróbaszerűen lehet. És mint utaltam rá, a kontextuszavar problémájának egyelőre nincsen tökéletes technikai megoldása (volna, csak még senki sem dolgozta ki). Azt is figyelembe kell venni, hogy a kontinges hány százaléka jelenik meg végül hibás kontextusban. Mert ha itt 1%-okról van szó, akkor azzal majdhogynem törődni sem érdekes. Azért a fogyasztó sem teljesen gyagya. Ha pl. megjelenik egy üdítőitalos reklám egy gyászjelentés mellett, attól ez a fogyasztó még nem fog leszokni az adott brandről.

CoolKoon 2017.03.24. 22:36:22

@Ma Baker: Nem, sajnos nem jól érted. Az antiszemitizmus mellett a gyűlöletnek rengeteg más formája is van. Ha ezt nem érted, kérdezd meg a tanító nénit kisegítő iskolában, biztos szívesen elmagyarázza....

CoolKoon 2017.03.24. 22:43:42

Nekem amúgy továbbra is úgy tűnik, hogy ez az egész ilyen "vihar a biliben" jellegű dolog. Arra, hogy a tartalmuk szinte bármilyen videónál megjelenik, eddig is számítaniuk kellett volna a hirdetőknek. Na, beigazolódott az, amit eddig is sejteni lehetett, erre lemondják az összes hirdetésüket? Igen, kérdés, hogy ezzel kit szúrnak tökön. Tippem szerint saját magukat, nem pedig a Youtube-ot. Ha lett volna egy kis eszük (ami nincs, mert hát a multikban legalább akkora a kontraszelekció, mint az állami hivatalokban), akkor írtak volna pl. egy közös nyílt levelet, aztán kivártak volna (heh, multik közös nyílt levelet, jó vicc). De nem. Végül is az ő bajuk, hogy a kb. 18-35 éves korosztályt ezzel lényegében egy csapással elérhetetlenné tették maguk számára.