Kép

kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • has: @Ducasse: Gondolom ott dolgozol, ha ennyire véded őket. 1989-1993 Matáv - a kezdetek A Matáv Magy... (2017.07.23. 00:51) Viszik a hekkert
  • Ducasse: A jelenlegi T-Systems jogelőde 1994-ben alakult és semmi köze nem volt se a Postához, se a MATÁV-h... (2017.07.22. 22:35) Viszik a hekkert
  • has: @Ducasse: Már miért nem? Szerinted németek dolgoznak itt? A felsorolásból kimaradt a bkk!, de ha n... (2017.07.22. 14:37) Viszik a hekkert
  • Ducasse: @has: Tévedsz, a T-System világcég nincs köze a magyar postához, vagy a megboldogult MATÁV-hoz. It... (2017.07.22. 13:44) Viszik a hekkert
  • has: T-systems!? Anyja neve matáv, nagyanyjáé magyar posta! (2017.07.22. 12:10) Viszik a hekkert
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (12) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (12) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (64) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (1) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Dicsérjen meg téged a Trump!

2017.01.29. 10:14 Spindoc

Ez Egyesült Államok frissiben hivatalba lépett, 45. elnöke már többször bizonyította, hogy pár perc alatt képes komoly válságokat kirobbantani. A világ repterein egy elnöki rendelet majd annak bírósági felfüggesztése okoz jelentős káoszt, értetlenséget és felháborodást. Trump igazi fegyvere azonban a Twitter, amit olyan bunkósbotként használ, hogy a PR szakemberek kénytelenek voltak önálló, új kríziskategóriaként azonosítani. Ez a Trump-krízis effektus, ami külön tételként kerül fel a potenciális reputációs krízisek sorába.

crisis-trump.png

Döbbenetesen tanulságos, de a tweet-üzenetek gazdasági hatásmechanizmusát a jobb áttekinthetőség érdekében táblázatos formában is ábrázolta a Reuters hírügynökség:

Hofi 1992-ből: legyőztem a munkanélküliséget, a nyomort, a szegénységet! Minden ilyen szar, piszlicsáré témát: velem foglalkoznak a Parlamentben a képviselők!

trumped4.jpg

 

trumped3.jpg

trumped1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hírügynökség nem tett mást, minthogy az egyes, cégekkel foglalkozó tweetek mellé odatette a környező napok tőzsdei zárásának eredményét. Ezzel mutatva, hogy akad olyan cég is, amelynek akár 4 milliárd dollárral csökkent az értéke egyetlen Trump tweet miatt! Dicséret és korholás egyaránt akad, és ennek megfelelően reagál a tőzsde is.

De a részvénykereskedésben kevésbé érintett cégek eredményét is rendre megcibálja a hebrencs Twitter-felhasználó. Egy nagyobb összegű kampányadomány miatt dicséretben részesült az L.L.Bean patinás családi vállalkozás, amelynek népszerű hótaposó, bakancs termékeit rögtön széles tömegek bojkottálni kezdtek.

trump-llbean-hed-2017.png

Hasonló negatív hatást ért el Trump a Vogue magazinnál is. Az újság egy éttermi kritikában nem volt elég lelkes egy olyan vendéglő színvonalától, amely Trump egyik szállodájában működött, ezért a zsörtölődő Trump az újságot halottnak minősítette. A Vogue kihasználta a reklámértékben rejlő lehetőséget, és előfizetői akciójában úgy reklámozta magát: "ez az az újság, amit Donald Trump nem akar, hogy olvass"  - negyvenezer új előfizetőt nyerve.  

trump-the-hash.jpg

Egy elnök, de mondhatunk bármilyen vezető politikust is, részéről felfoghatatlan felelősség, hogy pozícióját, a rá irányuló közfigyelmet üzleti vállalkozásokat pellengérre állításához, vagy feldicséréséhez használja. Ha egy ilyen "aktivista" politikus kerül hatalomra, a cégek kommunikációs felelősei kénytelenek új stratégiákhoz folyamodni. A legfontosabb kríziskommunikációs teendők az előkészületeket és a lebonyolítást illetően:

- folyamatos és azonnali médiamonitor; a sebesség kulcsfontosságú ilyenkor, különösen a részvénypiaci érdekeltségekkel rendelkező cégekre.

- kimerítő és teljeskörű kockázatelemzés, annak felmérése, hol és milyen támadási felületet adhat(ott) a cégünk. Mik a sebezhetőségi pontok?

- álljunk készen válaszokkal, saját narratívával, ne ott helyben kelljen ezen morfondírozni

- álljon készenlétben a kríziskommunikációs csapat (válság team)

- a leggyorsabb módja a reagálásnak ma már a közösségi média, és ezen belül is a fizetős opciókat javasolják használni a szakértők, amikor gyorsan kell eljuttatni a választ sok emberhez

- háttérmunka! nem csak a sajtón, médián keresztül dolgoznak a kommunikációs szakértők

- csínján kell bánni a szarkasztikus, cinikus, lekezelő válaszokkal is - a politikust széles néptömegek támogatják, nem beszélve a gazdasági szereplőkről

- ha valamikor, ilyenkor kell számítanunk a munkatársak segítségére, kiállására és összezárására a brand mögött. Ez a legfontosabb erőforrás.

- jó esetben a brand rajongói, fogyasztói is kiállnak a márkáért, a cégért

És a +1: óvatosan bánjunk azzal is, ha kéretlen elnöki dicséretben részesülünk, ennek is megvannak a hátulütői. Szerényen, akár kommentár nélkül tudomásul venni, hogy piedesztálra emeltek a legfelsőbb helyről. Lehet ez máshogy is, máskor.

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány. 

A bejegyzés trackback címe:

http://spindoc.blog.hu/api/trackback/id/tr8112165531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.29. 10:58:39

Hiába minden liberális örjöngés, ezek már csak az elnyomás utolsó halálos rúgásai.

Willkommenskultur 2017.01.29. 23:38:33

Az az érzésem hogy a poszter nem szereti Trumpot.

De hát az Index sose szerette trumpot. Sőt a médiák úgy általában sem. Most nagyon megsértődtek, hogy az emberek nem úgy szavaztak ahogy mondták nekik.

bkkzol 2017.01.30. 00:16:51

Igen erős torzítás, hogy "okoz jelentős káoszt". Milyen káoszt? Hol? Arra 6-7 emberre gondolnak akik a tranzitban rekedtek? Vagy arra a csőcselékre akik reptereken táblákkal hisztiznek?

Khonsu 2017.01.30. 00:32:15

Trump teszi a dolgát. Kárt csinál, ellenérzéseket szít, felrázza a társadalmat, tömeges pánikot és haragot gerjeszt. Mint ahogyan majd a kemény brexit a briteknél, és néhány további populista díszpinty szerte Európában. Elérik, hogy egy viszonylag kiegyenlített helyzetből, kvázi a pangás állapotából egy erőteljes ellenirányú kilendülés történjen Nyugaton.

Mint ahogy Orbán sem tudott volna 2/3-al nyerni egy Gyurcsány-féle elkúrás nélkül, úgy normál esetben a nyugatiak sem adnák sorsukat azon készülődő erők kezébe, akiknek majd a Trumpoknak hála örömmel fogják.

Jakab.gipsz 2017.01.30. 02:18:33

Kicsit felkavarja a moslékos vödröt, nincs ebben senni szokatlan. Mr. A. Greenspan a FED elnökeként is hasonló bölcseletekkel igazgatta a piac gazdaságot, majd a válság kitörését követően, kérdőre vonta a szenátus, "egy tudományosan kidolgozott elmélet esetében, hogy történhetett meg ez a semmiből jött összeomlás", Greenspan válasza lakonikusan egyszerű volt "fogalmam sincs", ügyes ugyebár. Talán Mr. M. Friedmann úr és a Chicagói fiuk (Nóbel-dijas) gazdaság filozófiai elméletével nem stimmel valami, tehát érthető a Mr. Trump ellen irányuló gyűlölet cunami.

Colonel H. Stinkmeaner 2017.01.30. 04:22:20

A ballibek még mindig nem tudják megemészteni, hogy nem a velejéig korrupt Killary nyert.
Most egy 330 milliós országban párvezer lumpen tiltakozik, tüntet. Amerika gerince, a fehér munkások, és középosztály pedig dolgozik tovább, nem lumpenkedik.

midnight coder 2017.01.30. 04:53:59

Igazából a Trump elleni széleskörű médiahajsza mutatja meg azt, hogy mennyire nincs demokrácia abban az országban, ami évtizedek óta exportálja azt fegyverekkel szerte a világba. Ez a hajsza ugyanis arra mutat rá, hogy a Trumpot megválasztó többségnek lényegében nincs médiája, a média és az amcsi művészvilág egyértelműen és főleg egyoldalúan az Obama-Clinton vonal mögött áll. Márpedig egy olyan országot, ahol egy ekkora választói tömegnek nincs hangja, nincs senki aki az ő véleményüket megjelenítené a közösségi térben, aligha lehet demokráciának nevezni. Az már csak a hab a tortán, hogy a fenti társulat szemmel láthatóan nem hajlandó tudomásul venni a választási vereséget.

Khonsu 2017.01.30. 12:05:57

@midnight coder:

A republikánusoknak is megvan a médiája, csak épp a saját pártja sem Trumpot akarta elnöknek, de kénytelenek voltak beállni mögé. Olyan helyzet keletkezett, mint Magyarországon 2006-ban. Egy hibahatáron belül kiegyenlített politikai erőegyensúly törik meg épp, amint az elnöki székbe ült egy olyan jelölt, akit az ellenfél nem hajlandó elfogadni, és a sajátjai közül is sokan csak belenyugodnak, de nem kedvelik. Valószínűleg a folytatás is hasonló lesz, feltéve, ha Trump az "elvárásnak" megfelelően teszi a dolgát. 2020-ban egy erőteljes, egyenesen szélsőséges ellen oldali kilendülés az eddig jellemző kétpárti egyensúlyból.

Az amerikai politikai rendszer szépsége pedig abban áll, hogy a két párt nem politikai, hanem választási pártként funkcionál. Vagyis nem olyan zárt rendszer, mint Európában. Gyakorlatilag bármilyen politikai kreatúrát be lehet emelni a rendszerbe, ha a helyzet arra megérett. És el is érkeztünk a lényeghez.

Az USA-ban Trumpnak és a társadalmi feszültségeknek hála olyan helyzet áll elő, ami helyzet áll elő, mely a következő körben bármilyen erőt teljhatalomba emelhet.

És ez a helyzet folyamatosan épül ki minden nyugati országban, ahol a "populisták" nyernek. A pálya lassan készen áll.

Hihetetlenül hangzik, de szerintem 15 év múlva az egész "Nyugatot" egy anarchista szervezet és a techcégek összefogásából létrejött konglomerátum fogja uralni, algoritmusok kormányoznak majd, a mai politikai rendszer, a pártok, az egész parlamentarizmus és demokrácia pedig a múlté lesz.

Ebben a játszmában a Trumpokra osztották a "hasznos idióta" szerepet.

Willkommenskultur 2017.01.30. 12:18:33

@Khonsu: persze, anarchista szervezet fogja uralni a nyugatot...eddig mikor uraltak anarchista szervezetek bármit, akiknek már az ideológiájuk is tagad bármiféle szervezetet?

Khonsu 2017.01.30. 12:29:37

@Willkommenskultur:

Pont azért fog bekövetkezni, mert annyira hihetetlen, hogy senki sem gondol rá. Az anarchizmusnak pedig olvass utána, megszámlálhatatlanul sok változata van, miközben folyamatosan alakulnak ki újabbak is. Egyetlen közös pontjuk az államhatalom elvetése.

Willkommenskultur 2017.01.30. 12:36:41

@Khonsu: Hogy lehet államhatalom nélkül uralni a nyugatot?

A múltban mikor uralta a nyugatot vagy a keletet anarcista szervezet?

Khonsu 2017.01.30. 12:46:15

@Willkommenskultur:

Az "uralom" domináns pozíciót jelent, nem szükséges hozzá államhatalom.

Még sohasem, mert nem voltak adottak annak feltételei, de mára ez megváltozott.

Willkommenskultur 2017.01.30. 12:49:15

@Khonsu: Mi változott meg? Mo-n pl. ki akar anarchiát? 1%? És Németországban pl. hogy állnak az anarchista pártok?

Khonsu 2017.01.30. 13:16:19

@Willkommenskultur:

Technológia. Az anarchizmus gigantikus adminisztrációt igényel. A technológia mára lehetővé tette a szükséges adatok folyamatos és kellően gyors begyűjtését és feldolgozását. Mindezt legnagyobbrészt automatizáltan.

Magyarország nem "Nyugat", csak a Nyugat perifériája. Ide ez majd csak második körben ér el.

Németország egy érdekes történet. Nem gyengült meg úgy Merkel, mint vártam, így ott a politikai rendszer kevésbé destabilizálódott. Ez a része kissé nehezebb ügy lesz, ellenben a társadalom fejlettebb, ami pedig előny, de azért jót tenne az ügynek, ha egy populista szélsőséges erőtől kissé ők is megijednének, és egyben csalódnának egy méreteset. Szerintem az átmenet ettől függetlenül menni fog Németországban is. Ha valahol beindul, akkor gyorsan szétterjed az egész "Nyugaton", csak az induláshoz, megerősödéshez kellenek "keltetők".

Nevesítve nyugaton sem sokan akarnak anarchiát. Ez többnyire a hibás berögződéseknek köszönhető, nem tudják mi az valójában, így az emberek többségében hibás kép él róla.

Ugyanakkor, mivel az emberek nem tudják mi az anarchia, és olyan mértékben különbözik attól, amiről azt hiszik, hogy az az anarchia, ezért simán támogathatnak anarchista szerveződéseket (támogatnak is). Aki ugyanis nincs tisztában az anarchizmus lényegi elemeivel, az akkor sem ismeri fel, ha az orra előtt van.

conchita wurst 2017.01.30. 13:20:59

@Khonsu: Hány rakéta csúszott le reggel?

Khonsu 2017.01.30. 13:23:01

@Willkommenskultur:

Egyébként vedd sorra. A komoly válságok hajlamosak felemelni új ideológiákat. Az emberiség mára gyakorlatilag az anarchián kívül mindent végigpróbált. Az egyetlen friss, életerős (és a többség számára felismerhetetlen) ideológia. Minden más, amit fel tudnak sorakoztatni, valami korábban már kipróbált dolog újramelegített változata. Ráadásul egyedüliként megadhat így megígérhet mindent a nyugati embereknek, amit csak akarnak.