Kép

kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • ComLo: Ezt én is divat felháborodásnak érzem csak ... sépen felépített reklám, kellően kis humorral, és (... (2017.05.19. 13:01) Meghalt a papád? Egyél egy fishburgert!
  • wrstjnethn: Hát nem tudom, nekem azért nem tűnt annyira tolakodónak és felháborítónak, voltak már ennél sokkal... (2017.05.19. 09:29) Meghalt a papád? Egyél egy fishburgert!
  • CoolKoon: Nekem amúgy továbbra is úgy tűnik, hogy ez az egész ilyen "vihar a biliben" jellegű dolog. Arra, h... (2017.03.24. 22:43) Ne említs egy lapon vele!!
  • CoolKoon: @Ma Baker: Nem, sajnos nem jól érted. Az antiszemitizmus mellett a gyűlöletnek rengeteg más formáj... (2017.03.24. 22:36) Ne említs egy lapon vele!!
  • vakablak: A brand hirdetők a reklámhelyeket havi szinten kampányonként is tíz- és százmilliós tételben vásár... (2017.03.23. 13:08) Ne említs egy lapon vele!!
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (12) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (12) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (63) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (6) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Szégyelld magad!

2014.04.28. 10:22 Spindoc

shame.jpg

"Bombaként" robbant a hír: feketén dolgoztatott a Cserpes. Az ország valószínűleg kedvenc tejivójának + kézműves sajtműhelyének neve növelte a hírportálok kattintásszámát. 

Nem kell különösebben a dolgok mélyére ásnunk ahhoz, hogy lássuk: az "ősforrás" Napi.hu híre még nem tette bele a híradás címébe a vállalkozás nevét, csupán jelezte, hogy a közel 5000 (!) cég között egy-két ismertebb is akad. Innen viszont már csak egyetlen lépés volt, hogy a többi orgánum már a Cserpes botlásával indította az átvett anyagot. Annak nem sokan jártak utána, hogy a feketén foglalkoztatók egyenként, vagy külön-külön mekkora bűnöket követtek el. Az ismert cégnevet bedobni a címbe sokkal kisebb ujjgyakorlat, mint felhívni őket, hogy reagáljanak, vagy belenézni a tényleges adatsorba, hogy milyen égbekiáltó bűnről is van szó.Hogy egy ekkora reputációs kárt okozó hír ilyen simán végigszalad az akár legnagyobb hazai portálok tekintetében is, ez legyen a sajtó felelőssége.

Ami kommunikációs szempontból most számunkra érdekesebb, az az angol szakirodalomban "name and shame" néven futó megközelítés, vagyis az az eljárás, hogy valamely márkát, céget, szervezetet, vagy akár magánszemélyt csupán azáltal is meg lehet büntetni, hogy a botlását, vagy épp a bűnét nyilvánosságra hozzák. Az ilyen feketelisták szándékosan a reputációvesztésre, vagy a megszégyenítésre mennek rá, sokszor teljesen függetlenül attól, hogy az adott ügy hivatalos eljárás alá esik-e. (Ilyen jól működő adatbázis nálunk például a K-monitor is). A "name and shame" eljárást azért is szeretik például a civil szervezetek, mert, mint a mostani példánk is mutatja, a sajtó nagyon szeret csemegézni ezekből, kimazsolázzák a nagy neveket, sztorit gyártanak belőle. A civilek mellett a hatóság is előszeretettel alkalmaz ilyeneket - szerencsés esetben az adatvédelmi és egyéb szabályozások figyelembe vételével -, az adóslistáról például minden követ megmozgatva próbálnak meg lekerülni az ismertebb emberek, celebek, és a magukra valamit adó cégek. (És persze ez is lenne a cél, a megszégyenítés csak eszköz ahhoz, hogy az érintettek rendezzék az adósságukat.)

Mit tehet ilyenkor a hírbe hozott cég a kríziskommunikációt illetően? Nyilván megpróbálja a kárt csökkenteni, a lavinát valahogy megállítani, akár egyenként helyreigazítást, vagy kiegészítést kérni. Ami a Cserpes kommunikációjáról elmondható, hogy nem nagyon érzékeltünk ilyesmit, egy kérdésre adott Facebook kommenten kívül. Pedig az alapján lehetne muníciója az egyébként sokszoros üzleti díjgyőztes, alapvetően kedvező megítélésű cégnek. 

cserpes_1.jpg

Mint olvasható, hogy másfél évvel ezelőtti, 20.000 forintos büntetésről van szó, amit adminisztrációs hiba miatt róttak ki a cégre. Lesz-e valaki, aki összeveti ezt a bűnt a teljes hazai online sajtón végighömpölygő főcímek okozta károkkal? Nem lesz.

---

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy látogass meg honlapunkon, vagy a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

http://spindoc.blog.hu/api/trackback/id/tr526090175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2014.04.28. 10:45:19

Fogalmam sincs az ügyről, de akkor már szerintem nem is egy érintett cég facebookos kommentje a kielégítő információforrás... :)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.04.28. 15:24:18

Ekkora seggnyalást is ritkán látni nem politikai blogban...

Mellesleg a Cserpes termékei a közepes szintet sem érik el, és ahhoz képest kurva drágák.

Csak valamiért nagyon felkapottak lettek az utóbbi időben.
Kb. mint a Lipóti pékség márkájú (és vagy 50 különféle helyen sütött) kenyerek, valah jók voltak, csak a tömegtermelés nem vált a minőség hasznára.
De egy Rádi-kenyérnek még csúcskorszakukban sem értek a közelébe sem.
(A kenyérre elég kényes vagyok, biztos benne van az is, hogy egyik nagyapám pék volt. Tehenész ugyan nem volt a családban, de a másik, amire kényes vagyok, a tej.)

Baaah 2014.04.28. 15:29:53

Hát igen, szerintem a "tejfölteszten" is elbuktak, gondolom ott is adminisztrációs hiba lehetett a ludas :)

seahawks 2014.04.28. 15:43:58

nem értem miért kell meghurcolni őket ennyire. ilyen magas adók miatt ez normális kell legyen. az állam tehet róla

halaloszto 2014.04.28. 15:58:07

Azert eleg geciseg is a NAV reszerol (vagy akkor meg APEH volt?) hogy evek mulva tesz kozze ilyen listakat. Alaptetel, hogy nem a lebukas eselye, hanem gyorsasaga a visszatarto ero. Egy vezetot mikor fog erdekelni hogy amit csinal abbol 2 ev mulva ujsagcikk lehet? Mar reg mashol vezeto.

Vajk

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2014.04.28. 16:10:16

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Lehet itt gasztrosznoboskodni, de a Cserpes mindenképpen egy üdítő szinfolt a hazai palettán, egyrészt vannak tényleg jó termékei, melyek megfizethető árkategóriába esnek, másrészt legalább magyar és nem csak egy-két kis boltban kapható.
A büféjük meg kimondottan jó és hasznos alternatíva a gyorsétteremláncokkal szemben.
Van abban valami persze, hogy kicsit "divatból" nyomják mostanában, de ennél rosszabb divat ne legyen...

A hír tálalása pedig tényleg undorítóab bulváros és manipulatív volt.

Nancsi 2014.04.28. 16:22:11

Az lenne a hír, hogy találtak olyan céget, ahol mindenki teljesen hivatalosan, bejelentve dolgozik. Nincs se zsebbe kapott lóvé, se offshore számláról utalt összeg, se olyan alvállalkozó, aki gyakorlatilag számlaképes alkalmazott. De ilyen hírt sose fogunk olvasni, mert valójában még a minisztérium, meg a NAV is feketén dolgoztat.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.04.28. 16:58:43

A Cserpes kézművesnek számít? Nekem inkább gyárnak tűnik, minden utcasarkon lehet kapni.
A NAV listáján ott volt a Horváth Cukrászda és az Írottkő Hotel is.

@Mr. Közbiztonság Szilárd: A Cserpes akkor lett felkapott, amikor a korábbi tucattermék helyett átálltak az adalékmentes gyártásra. Bár sokan elfelejtik, hogy régen kissé más volt a termékek összetétele... A Lipóti tényleg egyre rosszabb, 5-6 éve még jó és drága volt, manapság már rendszeresen száraz vackokkal van náluk teli a polc és ugyanolyan drága.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.04.28. 18:30:54

Feketén dolgoztat a Cserpes (is)? Az a Cserpes, aki arany áron méri a termékeit, annak nem fér bele a bejelentett munkaerö foglalkoztatása? Erre azt mondom, hogy ez a tipikus magyar vállakozói telhetetlenség.

Ausztriában a cégére egyébként már lakatot tettek volna, nagyon helyesen.

Prostatikus Vogon Jeltz 2014.04.28. 18:36:50

Ajjaj, szegény Cserpes, most már vajon kevesebben fogják venni a túlárazott, közepes minőségű gyártmányaikat?

Nem fogják. Ecceri ember ballisztikus ívben lesz*ja, hogy a kedvenc divatmárkájának a gyártója mennyire illegális körülmények között állítja elő a napi betevő ájfonját, vagy joghurtnak tűnő reggelijét.

Másrészről viszont a fb adminjuk magyarázatát én szinte majdnem elhittem :-)

Spindoc · www.spindoc.hu 2014.04.28. 19:23:46

@RuszinZsolt: Ez egy nagyon fontos kiegészítés, köszönjük szépen!

panelburzsuj 2014.04.28. 19:26:17

”A hazugság már félig megkerülte a világot, amikor az igazság még csak a nadrágját húzza.”

www.babelmatrix.org/works/en/Churchill,_Winston-1874/Winston_Churchill_Quotes/hu/9874-Winston_Churchill_id%C3%A9zetek

Szelfi gyógyi, Spindoc...

Spindoc · www.spindoc.hu 2014.04.28. 19:30:54

@panelburzsuj: Köszi.
www.quoteyard.com/a-lie-can-be-halfway-around-the-world-before-the-truth-gets-its-boots-on/
"Misattribution: This quote is often misattributed to Winston Churchill, while this quote is available in many books published before the birth of Winston Churchill."

Egyébként írtunk pont a Churchill-t tévesen idézőkről, ha nem is ebben a kontextusban. spindoc.blog.hu/2013/04/23/a_szamok_nyelve
"Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam" - hangzik az ismert Churchill bonmot, ami - stílszerűen - maga is hamisítvány. Mondta vagy nem mondta, de van benne valami.

Alick 2014.04.28. 19:32:56

Még ezzel együtt is jobban végzi a munkáját a saját szakterületén a Cserpes, mint a mega-adócsalókat bújtató, kormányzati haverok cégeinél félrenéző NAV.
Az átláthatatlan, ellentmodásos törvények tömkelegét okádó parlamenti munkáról már ne is beszéljünk...

elektromosgyalogos 2014.04.28. 19:53:56

Én még ennyire sem reagáltam volna le a helyükben. Ki a fenét fog ez érdekelni holnap?
A hiperek forgalma sem csökkent csak azért mert néha találnak ott pár egeret, madarat, csótányt.
A NAV is végi a dolgát, a média is, a vállalkozók is.

Nick-Name 2014.04.28. 19:57:29

Én nem vagyok gasztrosznob, kényes pedig annyira vagyok a tejre, hogy 2,79 alatt nem nyúlok hozzá, amúgy minden formában jöhet. Fogyasztottam rendszeresen házi tejet is, de több okból is a boltit (zacskóst vagy hosszúkás dobozost, nem a hónapokig elállóst) szeretem jobban. (Pl. nem savanyodik meg a vödör kávém azalatt a 3-4 óra alatt amíg megiszom meló közben.) De amennyire felkapott a Cserpes, szerintem annyira tényleg nem jó. Valalki a túró rudiját dícsérte (nekem olyan volt, mintha már savanyodna, pedig nem) a réteges joghurtja meg elég szegényes volt, már ami a réteget illeti. Viszont a Tejivója kimondottan tetszik és remélem lesz még sok! Abból kérünk még többet!!! (Bár azok sem olcsók, az tuti!)

Spindoc · www.spindoc.hu 2014.04.28. 20:07:07

@elektromosgyalogos: azért ez kicsit összetettebb, pláne egy kkv esetében. Egy ilyen hirtelen médiavihar akár évekre meghatározhatja, hogy mi jön fel a google-ban egy cég nevére. És ez csak az egyik aspektus. De, jogos, lehet mérlegelni a nyilvános reagálás mellőzését is.

elektromosgyalogos 2014.04.28. 20:14:57

@Spindoc: Én nem a google segítségével veszem a tejet,de ha más igen, akkor nekik üzenem, csak óvatosan a neten elég nagy a zaj. Nem minden úgy van ahogy leírják. :-)

noviktornoparty 2014.04.28. 21:57:13

@halaloszto: jogszabály teszi kötelezővé ezt a NAV-nak, szóval ne náluk, hanem a kedves parlamentnél tessék reklamálni :)

ekat 2014.04.28. 22:03:25

@Baaah: Arra a 'tesztre' gondolsz, hogy egy pár Díványos csajszi csukott szemmel tejfölöket kóstolt?

tisztapista 2014.04.28. 22:12:54

Döbbenetes adócsalás. Nem találok szavakat.

Egyébként én is átnéztem a listát, és a Cserpesen kívül nem ismertem egy tartozó cég nevét sem. Talán az újságírók is emiatt csaptak le az ismerős névre.

Az ismerős névről pedig a Cserpes tehet, jó a reklámja. De ha Jó-Kaja Kft. néven futtatnák a boltot (mint néhány Meki, majd nézd meg otthon a blokkot), akkor nem lenne semmi bajuk.

Ruszin Zsolt 2014.04.28. 22:40:45

@noviktornoparty: Erre had válaszoljak. A NAV számára nem kötelező két jogszabályban meghatározott tényállás közül direkt a durvábbat, a több és károsabb következményekkel rendelkezőt választani. A szankciók közül ugyanis a késedelmes bejelentés ugyanúgy létező, mint a 20 percnyi késés miatt "be nem jelentett alkalmazott". A hivatal pedig mindezt követően szemrebbenés nélkül odadobja a 4780 nevet tartalmazó listát a tájékozatlan sajtónak.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.04.28. 22:53:26

@ekat: Sajnos az elég életszerű eredményt hozott, a Cserpes tejföl égbekiáltóan szar.

De ez a hisztéria több, mint szánalmas, tényleg már az "újságírás" legalja szégyene...

nergo 2014.04.28. 22:56:24

@Baaah: ahol kicsit képzettebb gasztromókusok tesztelnek tejfölt, mint a dívák: www.nosalty.hu/ajanlo/megtalaltuk-legjobb-tejfolt

nergo 2014.04.28. 23:01:38

@Before: a házi ketchup narancssárga. a tejföl adalékok nélkül már furának tűnik. az ég sem olyan kék, mint egy instagram posztban. így megy ez.

panelburzsuj 2014.04.28. 23:06:54

@Spindoc:

No, csak azért vakkantottam bele, mert rokon téma: mi a biztosítékom arra, hogy Spindoc utánajár az állításainak, és súlyozza is az esetleges tévedései kockázatát - eltérően a Cserpes-csepülő sajtótól?

Mik azok a bizonyos "jelek"? Amiből tudom, hogy itt bezzeg...

Spindoc · www.spindoc.hu 2014.04.28. 23:34:14

@panelburzsuj: Nem állítunk korábban ismeretlen dolgokat, nem oknyomozók vagyunk. Külföldi és hazai nyilvános híreket, eseményeket kommentálunk kommunikációs aspektusból és megpróbáljuk őket beilleszteni a szakmai tendenciákba.

csentecsa 2014.04.29. 00:40:03

@Before: Nem akarom védeni a cserpest, mert nem vagyok törzsvendégük, (egyszer közepes turmixot ittam kurva drágán fagyasztott cuccból náluk), de az eredeti tejföl tényleg nem olyan mint amit a szupermarketben megszoktunk.
Onnan tudom hogy egy tehenet tartó családtól szoktam venni tejfölt meg túrót, és ez a tejföl elég híg és kissé istállószagú, tehát én nyersen nem igazán szoktam fogyasztani, viszont főtt-sült ételek alapanyagaként jól működik.

vundergraf (törölt) 2014.04.29. 08:48:37

@csentecsa:

Hát, ha híg ... ne vegyél tőlük ... mert átbasznak.

Ha, istállószagú is pláne NE VEGYÉL
Mert még nem is higiénikusak.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2014.04.29. 08:50:31

Sajnos a magyar sajtó jelenleg ilyen. Szily László is megbaszná az anyját ha cserébe kapna 30.000 kattot egy cikke.

halaloszto 2014.04.29. 10:53:13

@noviktornoparty: Mit tesz nekik kotelezove? Hogy a szabalysertes detektalasa utan uljenek a seggukon szuk ket evet, es csak utanna tegyek kozze? Addig titkolni kell?

Semmi visszatarto ereje nincs ennek igy, aki elkovette a galibat, mar regen masutt van. Az apeh szegyenlistan levo cegek komoly resze mar nem is letezik.

Ez igy olyan mintha most kozzetennek rolam, hogy 10 eve blicceltem a buszon. Senki le sem szarna.

Vajk

Pierr Kardán 2014.04.29. 14:10:33

Az még hagyján, hogy a Cserpes feketén dolgoztat (vagy nem), de az már gond, hogy az űber marketing ellenére a termékeik jó szarok :-(

A 25 %-os tejföl ehetetlen (egyszerűen fűréspor íze van). A 20 %-os még csak-csak ehető, csak éppen annyiért, amennyiért kis dizájnos dobozkában 250 gramm tejfölt vehetek tőlük, más gyártó simán ad 450 grammot ugyanolyan (szar) minőségben.

(Mielőtt Cserpes Tejivó, vagy nergo olvtársunk kioktat, pontosan tudom, hogy milyennek kell lennie a jó tejfölnek, anyósoméknak a mai napig vannak tehenei!!!)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.04.29. 20:32:38

@nergo: @csentecsa: én meg támadni nem akarom a Cserpest, mert nagyon szimpatikus a cég, és van egy-két kiváló termékük, amiket nagyon szeretek. Kimagaslóan zseniális a tejszínük, nagyon jóízű, tökéletesen verhető, tartós habot ad. Túró rudiból is ők gyártják az egyetlen valóban finomat, a Trudi áll szerintem legközelebb a valaha volt Túró Rudihoz. (Szerintem nagyon finom, csak borzasztó drága a csipkebogyós ivójoghurtjuk is!)
DE.
A joghurtjuk egy vicc (csak jelezném, hogy aki természetességre hivatkozik, egyszer nézze meg a takonyállagúra adalékolt joghurtot, na, a valódi, tiszta joghurt még csak véletlenül se hasonlít!), rossz állagú, rossz ízű, a gyümölcsvelő ízetlen, vizes. Egyszer elkövettem azt a hibát, hogy vettem Cserpes-féle "házi vajat", aminek 65% volt a zsírtartalma, ömlött belőle az író, használhatatlan volt.
A tejfölüknek többször is nekiugrottam, hátha csak kifogtam valami rossz szériát, de nem: ugyanaz a gyanúsan híg, kellemetlen állag, fura mellékíz jellemezte mindig. A legrosszabb tejföl, amit valaha vettem. De a láncot az dobta le múltkoriban, hogy lángost csináltam, amihez csak Cserpes tejfölt kaptam. A forró lángosra rákentem a "tejfölt", ami pár másodperc alatt szétesett, egy közel víz hígságú, opálosan áttetsző, kissé habos folyadékká olvadt!! Egyszerűen nem hittem a szememnek, olyan gusztustalan volt, hogy ment a kukába minden.