Kép

kornel_header.jpg

Bőhm Kornél
A Spindoc Kommunikációs Hálózat alapítója

spindoc

Ez itt a SPINDOC Kommunikációs Hálózat (www.spindoc.hu) kommunikációs szakblogja. A nemzetközi kommunikációs szakma “spin doktorai” arra vállalkoznak, hogy a megrendelő szempontjait figyelembe véve sikerüljön egy-egy fontos kommunikációs témát a nyilvánosság számára tálalni, a sajtó számára prezentálni. Erről a szép, kommunikációs szakmáról disputálunk itt.


Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Goldenblog szavazás!

Utolsó kommentek

  • ungabunga: @konrada: Érdemes elolvasni a designerek magamentegetését. Nem szívatta meg őket senki. Olyan pixe... (2017.01.21. 11:31) Megáll az idő
  • lutria: Azért feltételezem hogy van valahol egy műszaki leírás/terv a kütyüről pl.arról hogy a tervező sze... (2017.01.21. 11:19) Megáll az idő
  • ungabunga: "minden erőfeszítésük ellenére a BKK miért nem képes megfelelő helyen elhelyezi az irányítópultot"... (2017.01.21. 11:17) Megáll az idő
  • véleményM: Én már 1997-ben kaptam a Siemens céges ajándékcsomagjában egy olyan repi faliórát ami rádió vezérl... (2017.01.21. 10:51) Megáll az idő
  • Kovacs Nocraft Jozsefne: Nekem itthon két asztali órám is DCF77 vezérlésű, így mindig 1 másodpercen belül az atomóra pontos... (2017.01.21. 10:15) Megáll az idő
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (1) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) black friday (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (11) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (2) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Guy R. Powell (1) gyárfás (2) gyászhír (1) gyászhíres reklám (1) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) halácsy (1) halloween (1) halott (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) katapult (1) katinka (2) katrina (1) KHB (1) kiállítás (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (11) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (61) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (6) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (1) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (2) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (3) reklámetika (1) reklámok (1) renee somerfield (1) reputáció (4) reputációvédelem (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (6) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) szulák (1) T-mobil (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (1) twitter (6) Twitter (1) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Zuckerberg Pesten

2013.05.30. 09:07 Spindoc

Vajon mennyiért vállalna Mark Zuckerberg márkanagyköveti (régebben: reklámarc) szerepet a Spindoc Kommunikációs Hálózat számára? Hm, valószínűleg nem tudnánk egyelőre megfizetni a szolgálatait.

Mennyit fizetett neki a Baldaszti's, a Marvelosa étterem (aminek a létéről se tudtunk), az Ankert, vagy az amúgy nem annyira nagy szám Spíler? 

zuckerberg_bp.jpg

Egyik-másik helyet kifejezetten milliárdos-gyanús figurák vezetik, mégsem gondolnám, hogy a Facebook alapítóját meg tudnák venni kilóra. Mégis az a helyzet, hogy a Zuckerberget övező, nyugodtan hívhatjuk így, őrület bizony minden olyan helyet a címlapokra repített, amelyeknek a közelében elsétált. (Nem tudjuk ki hogy van vele, minket picit meglepett ez a teljesen elrugaszkodott celeb-spotting, de tény, hogy nagyon híres és nagyon fontos emberről van szó. De ez azért túlzás volt...) Emlékszünk még, hogy Mick Jagger az első Rolling koncert előtt 10 percet töltött az annak idején méltán népszerű Zöldség és Gyümölcs nevű kocsmában? Az még hír volt! ...

Celebbel reklámozni szinte egyéves a reklámozással, mi is foglalkoztunk már ezzel itt a blogon. Amikor híres emberek reklámoznak valamit (ezt egyébként különösen az amerikai jellegű politikai kommunikáció szívleli)  testimony, vagy testimonial campaign-nak nevezzük. Érdemes azonban elkülöníteni azt az esetet, amikor olyan celebritásról van szó, aki valóban ért az adott területhez, amit reklámozni óhajt, vagy amikor csupán híressége folytán csöppen egy reklámkampányba. Ez ugyanis egyáltalán nem mindegy. 

Rettentő, egyúttal rettentően érdekes szociálpszichológiai vizsgálatok sora mutat rá, hogy mennyire hajlamosak vagyunk becsapni magunkat, ha hírességgel adnak el valamit. Elég, ha úgy tudjuk, hogy egy pulóver híres emberé volt és már sokszorosát éri a valódi árának, jobbnak, menőbbnek gondoljuk, ha valami kapcsolatba hozható a legcsekélyebb mértékben is egy ismert személlyel. 

Pedig egy kiváló úszó sem látja át jobban a politikát, mint bármely más átlagpolgár. Egy kiváló színésznek sem fáj másképpen a háta, mint egy közembernek. A celeb hozzáadott értéke itt csupán annyi, hogy a dicsfényből picit juttat a terméknek, szolgáltatásnak, vagy politikai csoportosulásnak. (Határeset, amikor pénzmozgás is van a háttérben, mert az néha levon picit a dicsfényből.) Köztes helyzet a már említett márkanagyköveti együttműködés, mert itt a márkák választanak maguknak olyan hírességet, aki képes az ő értékeiket megszemélyesíteni. Egy szupermodellnek szívesebben elhisszük egy kozmetikum jótékony hatását mint egy ismeretlen, esetleg bájtalan személynek. (Kivéve, ha szomszéd, vagy rokon, mert ez a legerősebb ajánlás, mint tudjuk.) 

A legszerencsésebb, amikor olyan reklámról van szó, amihez az adott celebritás tényleg ért. Egy híres rendező joggal ajánlhat egy másik filmet, egy befutott bestseller író ajánlhatja joggal egy másik szerző könyvét, egy híres tudós valóban mértékadó egy jó egyetemi szak ajánlásakor. 

Mit akarunk ebből kihámozni? Egyfelől azt, hogy a testimonial kampány nagyszerű és nagyon érdekes promóciós műfaj. A másik, hogy senki ne gondolja, hogy egy élelmiszerbolt, vagy egy étterem attól jó, hogy oda Zuckerberg bemegy. Attól még csak ismert lesz...

---

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy látogass meg honlapunkon, vagy a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

http://spindoc.blog.hu/api/trackback/id/tr55332784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

BORtaBOR 2013.05.30. 10:23:40

Igaz. DE. Te magad is pont most írsz róla -már a címben úgy tálalva, hogy a cikk Zuckerbergről szól- amikor épp az összes portál ezzel foglalkozik, tehát ez a név kattintásra ösztönöz mindenkit, ergo: te magad ugyanúgy használod, ugyanúgy élsz vele.. ettől nem lesz a blogod rosszabb, kevésbé értékesek a soraid, csak a máshol (általa) önkéntesen "szórt" dicsfénnyel* te magad is fényesíted kicsit a blogodat.. ;)

* /Az említett helyekre ő maga bement, önként, teljes valójában.. ide nem, tehát nem nyilatkozott, te idézted ide a "szellemét" már a címben, a rá való hivatkozással/

Spindoc · www.spindoc.hu 2013.05.30. 11:19:19

@BORtaBOR: Igaz is, meg nem is. Nem "róla" szól a bejegyzés, és a cím sem, hanem egy jelenségről: Zuckerberg Pesten, illetve ennek apropóján egy átfogóbb szakmai dologról, amikor hírességre épül egy kampány. (Azzal, hogy itt nem kampányról van szó, hanem szerencsés ingyenreklámról, de ez is benne van a posztban.) És köszönöm a kiegészítéseket!

tra lala 2013.06.23. 18:26:49

Szerintem meg teljesen igaza van. Tényleg nem róla szól a bejegyzés (a cím egyébként igen, meg az egyetlen kép is), de vele adod el.

Spindoc · www.spindoc.hu 2013.06.23. 21:49:08

@f renc: köszönöm a véleményed. az előző kommenthez képest nem tudok nagyon újat válaszolni.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu